1

Onderwerp: te hoge dijkjes

Elke keer als ik een dijkje spuit (tot nu toe, 3 taarten) blijkt dat mijn dijkje te hoog is tov de vulling .... Ik heb dit vorige keer opgelost door meer vulling te doen zodat het allemaal even hoog werd maar dat was dus teveel jam dus te zoet ..... nu heb ik een beetje eraf geschraapt maar dat was best een klus.

Welke maat spuitmond (hoeveel cm of welke soort) gebruiken jullie daarvoor ? Moet nl. volgende week weer een taart maken en zou dit geknoei liever voorkomen volgende keer.

Zo nu verder versieren dan kan de taart opgehaald worden ;)

2

Re: te hoge dijkjes

Ik gebruik alleen een dijkje voor dikkere lagen vullingen (slagroom, vlaaivulling, bavarois etc.), nooit voor jam. Is helemaal niet nodig als je gewoon een cm van de rand af blijft! :)  Ik gebruik plastic spuitzakken waar ik het puntje van af knip, dus kan je niet helpen met welk spuitmondje. Ik knip er een stukje af van rond de 1 cm...

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

Ik doe hetzelfde als Dagmar.

Groetjes, Elly

4 Laatst bewerkt door Jax (15-01-2010 23:19)

Ik doe het ook zoals Dagmar beschreef. Maar ik ken je "probleem" wel.
Wat ik wel eens doe, als ik een te hoog dijkje heb, is de laag bescuit die je erop legt, flink aanduwen. Je botercreme dijkje komt dan wel naar buiten zetten, dus puilt uit zeg maar, maar dat kun je weer glad strijken met een spatel langs de zijkant. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

ok duidelijk, thanks voor de reactie ! Niet noodzakelijk dus maar ik moet zeggen is wel makkelijk bij het afsmeren, dat gat is dan al gevuld ;)

6

Ik doe altijd nog een 2de vulling op de jam dus geen last dat de dijkjes te hoog zijn.

Groetjes Fatima

7

ik maak nooit dijkjes, vul de randen op tijdens het afsmeren.