1

Onderwerp: botercreme blijft klonterig...

Hoe kan dit. Ik heb al vaker botercreme gemaakt op dezelfde wijze en dit is me nog niet eerder overkomen... Hoe lang ik ook klop het blijft klonterig. Heb precies zo gehandeld als de gebruiksaanwijzing. Boter op kamertemperatuur, mix van poeder/suiker en water een uur laten rusten... Ik weet het dus niet!

Sinds begin december 2009 taart addict!

2

Re: botercreme blijft klonterig...

Heb je de boter wel eerst 10 min. geklopt en er toen beetje bij beetje de massa bijgedaan. Zo ja, dan weet ik het ook niet!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Nee.... Maar zo deed ik het eerder ook niet en toen ging het wel goed... Maar dat zou het dus kunnen zijn? Dus mijn botercreme is nu niet meer te redden? De smaak is goed maar het lijkt zich niet echt goed te vermengen... Kan ik het wel gebruiken? Het is niet voor een bestelling maar gewoon een probeersel. (maak voor het eerst een prinsessentaart)

4

ik zou gewoon nog een minuut of 10 gaan mixen, misschien dat de samenstelling nog wel veranderd en de boter de massa alsnog opneemt!
Gewoon proberen, weggooien kan altijd nog!
Laat je even weten of het gelukt is of niet? Succes :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Weet je zeker dat-ie warm genoeg was?  Anders je kom even in warm (niet te heet) water zetten en straks nog een keer 10 minuten op hoogste snelheid mixen.

Ik heb het ook een keer gehad en kwam er later achter dat ik met margarine in de weer was ipv met boter :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Zal het even proberen. Ik laat het nog wel even weten!

7

Het is gelukt! Heb het even op de verwarming gelegd en daarna een minuutje geklopt en voila! Het is zich gaan vermengen! Bednkt voor de hulp!

8 Laatst bewerkt door Etspaghet (15-01-2010 15:47)

Je kan ook even de haarfohn gebruiken (als je een staande mixer hebt) even tegen de kom aan laten blazen op verschillende plekken, wordt het ook weer zacht van.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess