1 Laatst bewerkt door MarLis (15-01-2010 10:54)

Onderwerp: Waarom lukt mijn Royal Icing niet!!

Ik snap er niks meer van!!!!
Royal Icing is toch luchtig en schuimig?
Dat van mij blijft namenlijk een zoete suikerpasta en er komt geen volume in..
Heb nu een hele zak Royal Icing mix opgemaakt en nog geen Royal Icing om mee te spuiten..
Heb t gedaan volgens de verhoudingen die ik op het forum vond, 100 gr mix, 10 gr water. Heb de laatste keer 300 gr mix en 25 gr water gebruikt, denk dat is het iig niet te veel en kan ik er wat bij doen. Kreeg een paar dagen terug de tip dat ik de hele zak even doorroeren moest, dan de benodigde hoeveelheid zeven en  weer doorroeren, Ook trouw opgevolgd.

Kom vetvrij gemaakt, mix erin langzaam laten draaien en beetje bij beetje water toegevoegd...

Doe ik nou iets verkeerd? Toen ik de mix vorige kreeg was t buiten erg koud en heb t gewoon binnen in t keukenkastje gezet,kan de grote temperatuurschommeling invloed hebben op de mix? Zaten wel grote klonten in toen ik t pak open maakte.

Baal zo...had zo'n zin om de spuitzak en spuitmondjes uit te proberen..

Iemand een oplossing? Groetjes Annelies

Of ben ik nou ontzettend stom bezig en hoort t gewoon glazuur te blijven....
Maar lees ook wel s dat er taarten mee afgesmeerd worden en lijkt me niet lekker om een hap te zetten in dat spul wat er nu in mn kom zit, veel te zoet.

Veel liefs, Annelies

2

Re: Waarom lukt mijn Royal Icing niet!!

MarLis schreef:

Royal Icing is toch luchtig en schuimig?
Dat van mij blijft namenlijk een zoete suikerpasta en er komt geen volume in..

RI moet juist niet luchtig en schuimig zijn maar idd een zoete suikerpasta. Naar mijn weten heb je het goed gedaan.

Volg je hart...want dat klopt!

3

MarLis schreef:

.
Maar lees ook wel s dat er taarten mee afgesmeerd worden en lijkt me niet lekker om een hap te zetten in dat spul wat er nu in mn kom zit, veel te zoet.

Mee eens, dat is ook helemaal niet lekker :P Royal icing is suiker en ei, dus dat is gewoon mierzoet. Ik zou er ook niet snel meer een taart mee afsmeren (heb het

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door MarLis (15-01-2010 11:23)

Whaaah, oh wat dom!! Zit nu met een tomatenhoofdje achter de comp....shame shame. Was er al een beetje bang voor..
Maar ben nu inmiddels begonnen met spuiten en t gaat zwaarder dan ik dacht.. gebruik spuitmondje #225 om bloemetjes te oefenen maar gaat vrij zwaar, beetje t gevoel dat de zak flink op spanning staat en t spuitmondje er el moment af kan floepen. Dat hoort ook zo?
Ja sta nu toch al voor paal dus kan ik dit ook wel vragen haha! Bedankt in ieder geval voor de opheldering, ben vandaag weer heel wat wijzer geworden!!

Veel liefs, Annelies

5

Wahaa ;) Joh geeft niks. Om bloemetjes te spuiten moet je icing wel goed stevig zijn, maar als het echt t

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik gebruik op 500 gram mix, 55 tot 60 ml water, voor heel fijn spuitwerk soms iets meer. Ik let er op dat als ik het doorroer en er een dunne piek van trek, het puntje net omvalt. En inderdaad, dat het mooi wit is en zacht glanst. De mixer (kitchenaid) draait dan een minuut of tien.
Het moet nog leuk blijven om uit je spuitzak te krijgen. Als je zo hard moet knijpen is de lol er snel af.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

7 Laatst bewerkt door MarLis (15-01-2010 12:17)

Okay! Heel erg bedankt dames! Weet nu een beetje wat ik kan verwachten. Wil het heel graag onder de knie krijgen! Als ik weer een filmpje zie van iemand die een roosje op een nagel spuit dan denk "oh, ik wil dat ook zo graag!" Ik ga lekker verder oefenen! Weet nu dankzij jullie dat ik met dat stugge goedje kan spuiten. Ga zo ook even snuffelen of er iemand bij mij in de buurt workshops geeft in icing spuiten, lijkt me ook heel leerzaam!!

Veel liefs, Annelies