1

Onderwerp: HELP,zoek naar hoe je van die laagjes krijgt in biscuittaart

Goedenavond allemaal,

Wie helpt mij uit de brand.
Ik ga voor mijn moeders 50ste verjaardag a.s. zaterdag dus vrijdag een aardbeienbavaroisetaart maken. Maar wil de bodem zo maken als kan en niet t

Pluk de dag- sja beetje clichee maar wel waar in de meeste gevallen

2

Re: HELP,zoek naar hoe je van die laagjes krijgt in biscuittaart

Is het je bedoeling om een grote taart te maken of losse gebakjes zoals dit?

Ik heb niet veel ervaring, maar zou me kunnen voorstellen dat het als volgt zou kunnen (hopelijk zijn er anderen die verder kunnen helpen):

Verdeel het beslag in twee porties en kleur een portie rood.
Spuit banen om en om van het beslag en bak dit op een groter oppervlak dan je nodig hebt.
Snij de afmeting die je nodig hebt uit en leg dit onderin je vorm.
Vul het op met de aarbeienbavarois en giet er ten slotte een spiegeltje op van aarbeiengelei.

Ik weet niet of dit ook maar iets helpt. Ik heb iets dergelijks een enkele keer gemaakt en gebruikte voor eenpersoonsporties stukjes pvc buis. Daarin speciaal folie zodat je het makkelijk kunt lossen en het dan zo langzaam opbouwen. Het helpt om het tussendoor in te vriezen (om het strakker te krijgen).

Succes ermee!

groeten, Marieke

3

Volgens mij zijn dit een soort kant en klare decoreerrandjes van een 'degige substantie'!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ha! Komt een pattisserieboek dat ik nog heb liggen van pas om jou te helpen! :)

Even zoeken hoor!

Komt ie: Bekleed een bakplaat met bakpapier. Beboter de binnenkant van een taartring van de gewenste afmeting licht en bekleed met bakpapier. Maak biscuitbeslag en verdeel in porties per gewenste kleur (in dit geval bijv. naturel, roze, rood). Kleur de porties met levensmiddelen kleurstof. Doe elke portie in een spuitzak met glad spuitmondje en spuit banen met beslag naast elkaar. Zorg ervoor dat de banen mooi strak naast elkaar liggen. Bak het beslag in 10 minuten op 220 graden. Snijd de biscuit overdwars (dus zodat die streepjes als op de foto ontstaan) in repen van de gewenste lengte. Plaats de reep in de taartring. Vul de taartring met de bavaroise. Afwerken naar smaak. Wil je een bodem, dan kun je eerst een cirkel uit de biscuit steken en onderin leggen. Of juist bovenop leggen en het taartje dan omkeren, maar dan kun je het best een stuk huishoudfolie onder de taartring spannen met een elastiek om de bavaroise netjes te houden.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5 Laatst bewerkt door Tom Poes (14-01-2010 00:02)

Hier
http://www.puratos.be/support_services/ … ousse.aspx
wordt het ook uitgelegd, toch heel niet kant en klaar, maar heel veel werk.... ;)!
Het heet dus joconde biscuit, als je nu googlet vind je nog wel meer nuttigs, succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Een hele goedemorgen dankzij jullie dames! Oh wat ben ik toch blij met dit forum!
Heerlijk gewoon! Zeer gewardeerd jullie hulp! Thanx alot! Ik heb nu een goed idee dan inderdaad hoe ik het zal proberen te doen.
Hartstikke bedankt allemaal! Ennuh, het resultaart staat er na het weekend hier ergens op t forum weer bij!
Thanx, thanx, thanx, oooh wat zal mijn mams verrast zijn en paps als het me lukt :P..krijgt mijn moeder een mooie Sara taart :P dan toch naar het evenbeeld van haar trouwtaart :D!!

Ennuh, ohja het word eentje van zo'n grote springvorm zeg maar dus 27 - 28cm diameter.
Fijn weekend allemaal en veel succes met bakken en veel fun!
Liefs, Mijntje.
THanx!

7

Hey dames,

Ik heb het dus baan voor baan om en om gespoten in een ovenschaal (geklungelt dus met twee verschillende errug verrote onhandelbare goedkope &*^&*^*%^*spuitzak thingy's). Toen gebakken.

Maarrr, het is gelukt hoor, althans ik ben erg blij met het resultaat mijn oefening zeg maar baart kunst :P en taart...hihi..taartkunst?
Anyways.. dit is het geworden tot nu toe dan voor de streepjes biscuit;

http://94.100.120.143/845600001-845650000/845625801-845625900/845625876_5_TNaW.jpeg

Dan moet ik hem even netjes snijden en als het goed is past hij dan precies rondom mijn grootste springvorm, zodat hij dan mooi aan de buitenkant van de taart onderaan terecht komt.
Eindfoto volgt als ie af is!

Liefs en nogmaals heeeeel erg bedankt allemaal,
Mijntje.

8

hmmm hij is wel heel luchtbellerig zie ik nu zo in eens zo op de foto...nouja...moet kunnen toch?

9

Ik vind het er nu al heel knap uitzien. Ben heel benieuwd hoe de taart er straks uitziet :-)

10

Ow, spannend! Ik vind het er in elk geval nu al leuk uitzien :)

Wel een klein beetje jammer van de bubbeltjes :/ Is je biscuit dikker dan 2 cm? dan zou je kunnen proberen om hem in twee lagen te snijden, misschien heeft hij in het midden iets minder bubbeltjes?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Stoer! Ziet er goed uit hoor, en die belletjes maken niets uit, zie je toch niets van.

Groetjes Marlies

12

Hey Dames,

Hier is ie dan af en wel, zet hem zo ook v.d. zekerheid in taartenparade;

http://94.100.120.28/847200001-847250000/847213701-847213800/847213743_6__Upg.jpeg

Deze AardbeienBavaroiseTaart heb ik vandaag gemaakt voor mijn moeder. Zij werd vandaag 50 jaar! Het was mijn 1e van dit soort.

Moet eerlijk erbij zeggen, ik vond hem lekker maar niet super.
Maar dan ben ik zelf natuurlijk superkritisch..iedereen vond hem lekker die had gehad dus..hoop ook echt dat dat zo was natuuk!

Ik vond namelijk de aardbeien niet zoet & aardbeiensmaakerig genoeg (maar wilde ook niet tonnen suiker toevoegen), te weinig cake als onderlaag. Maarja, ik ben een zoetekauw..dus mijn mening is iemands anders mening niet natuuk.

Mijn mams was er blij mee dus ik was ook heel blij!

Ben benieuwd naar jullie reacties en tips en truuks natuurlijk!
Thanx alvast liefs,
Mijntje.

Hij ziet er echt heeeeerlijk uit!
Volgensmij heeft iedereen dat; niet tevreden zijn over smaak/decoratie of wat dan ook maar ondertussen vinden anderen m geweldig.

Ik heb gelijk weer iets geleerd!
Ziet er heel mooi uit.

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja