1

Onderwerp: vraagje over botercremes op smaak brengen

ik zou dit weekend een grote taart voor 56 personen moeten maken.
nu zou ik omwille van plaatsgebrek in de koelkast een vulling verkiezen op basis van botercreme.
ik dacht aan de botercreme met speculoospasta onder, en dan voor een andere laag van de taart dacht ik er aan om citroen/limoen siroop van teiseire onder de botercreme te doen, ofwel gesmolten chocolade.
kan iemand me zeggen of dat zou lukken?
ik maak de botercreme volgens gewoon recept 250gr poedersuiker en 250gr boter.
ze is altijd vrij stevig, dus iets lopends eronder zal toch geen kwaad kunnen?

Let's have a Cake Good Day !!!

2

Re: vraagje over botercremes op smaak brengen

jahoor, het lukt allemaaal... je kan alles door de botercreme gooien voor een smaakje,
chocolade pasta, speculoospasta, gesmolten chocolade, ik gebruik voor citroensmaak zelf vaak citroenessence (van dr. oetker meen ik, gewoon uit de supermarkt), stukjes fruit, een beetje limonade/drank ik gooi t er allemaal door voor een smaakje :)

Voor afsmeren niet iets te vochtigs kiezen, dus kies dan voor pasta of essence/aroma :)
succes :)

3

alvast bedankt voor je antwoord!
dacht ook eventueel aan vulling van mascarpone met aardbeienconfituur, maar dat gaat in koelkast moeten bewaard worden he?

Let's have a Cake Good Day !!!

4 Laatst bewerkt door Olga'74 (14-01-2010 20:35)

lemon curd is super en hoeft ook niet in de koeling volgens mij.
dit kan allemaal buiten koeling http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

5

en een jam door de botercreme mengen, kan ik allerlei smaken en je kan er ook mee afsmeren voor extra smaak.

Ik doe alleen wel altijd even de staafmixer erdoorheen voor het afsmeren zodat er geen klontjes in zitten van de jam, dat geeft zo'n bobbelig effect ;)

Groetjes Mimi

6

Hallo eagle,

Misschien een idee, weet niet of het lekker is voor tussen de taart maar choba chocolade boter,
dit staat op het pakje
niet alleen lekker op brood, maar gebruik choba chocoboter ook eens als ingredient voor u taart of cake dus het moet kunnen en bespaart weer tijd om gesmolten choco te maken, maar of het lekker is tussen een taart weet ik niet, misschien dat beter ervaarde forummers dit even kunnen toelichten. Maar het was een ideetje.
Weet niet of het koelingbehoeftig is, want margarine en roomboter liggen normaal ook in de koeling en kun je ook als botercreme buiten de koeling houden.
Maar het ligt in de winkel in het koelvak bij de boter. En niet duur.

succes met je taart
groetjes pluto

7

Als je met botercreme wil vullen zou ik mij de moeite nemen om de meringue botercreme te maken - die is zo lekker en smaakt niet naar boter... 56 man is toch veel... misschien krijg je daarna nog een opdracht :-)

8

Ik zou ook niet vullen met 1 op 1 botercreme, maar met merngue botercreme.

Groetjes, Elly