1

Onderwerp: Hartbakvorm PME hoeveelheid mix

Hallo dames,

Heb net gezocht naar de antwoord van mijn vraag, maar niks kunnen vinden.
Ik heb een 20 cm (8 inch) hartbakvorm van PME, maar weet niet hoeveel mix erin moet. Op de site van felicitaartjes staat dit hoeveelheid  bij een 10 inch bakvorm:

10 inch:

270 gr mix

27 ml/gr water

4 (208 gr) ei

Ik zag wel een topic waar staat dat je met water moet afmeten, heb ik gedaan maar snap t niet echt.. T was wel meer dan 2 liter dus 2,2 zoals er op de site staat bij de hoeveelheden. Maar het is dan toch teveel als ik bovenstaand hoeveelheden pak? Want dat is bedoeld voor een 10 inch bakvorm toch?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen,,

Groetjes Serife..

2

Re: Hartbakvorm PME hoeveelheid mix

tirza zei net in een ander topic dit:

tipsytaartje schreef:

ik weet niet zeker, maar volgens mij is de hartvorm van pme net zo groot qua inhoud als de ronde vormen. Dus 15 cm voor 6 personen geldt voor zowel de hart als de ronde, o en de bloem ook trouwens :)

dus ik denk dat het wel klopt ja :)

als je het gaat meten met water is het 1 ei per halve liter en de rest dus in verhouding.

Verder is volgens mij (heb dat eens ergens gelezen en doe het zelf ook altijd zo) de hart en de bloem qua inhoud hetzelfde als de ronde. Dus als je 4 eieren in de ronde vorm van 20cm doet, kun je ook 4 eieren in de hart- en de bloemvorm van 20 cm doen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bedankt evamaria voor je antwoord,

duss, dan moet ik de hoeveelheid nemen voor een ronde vorm van 20 cm (voor mijn hart vorm ) :think:

Groetjes Serife..

evamaria schreef:

tipsytaartje schreef:

ik weet niet zeker, maar volgens mij is de hartvorm van pme net zo groot qua inhoud als de ronde vormen. Dus 15 cm voor 6 personen geldt voor zowel de hart als de ronde, o en de bloem ook trouwens :)

hihi had niets eens hoeven reageren, want ik had al gereageerd :+ :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik vindt het echt lastig joh de eerste keer bakken in een nieuwe bakvorm.
Naja ik denk dat ik gewoon idd 4 eieren aanhoudt, das dan hetzelfde als de hoeveelheden van de 10 inch bakvorm.
Ik ga gewoon proberen :D
bedankt tirza en evamaria voor jullie hulp!

Groetjes Serife..

7

tipsytaartje schreef:
evamaria schreef:

tipsytaartje schreef:

hihi had niets eens hoeven reageren, want ik had al gereageerd :+ :lol:

handig he :P
ik heb gewoon even je antwoord naar de goede plaats gebracht :lol: ik dacht tirza kan niet overal zijn, maar ik had het mis :+