1

Onderwerp: verdorie!!

ik heb de verkeerde maat taart gebakken!!! precies van mn laatste biscuitmix natuurlijk...

ik wilde een vierkante taart 20x20 met daarbovenop een ronde taart 17,5 cm doorsnede.

Maar nu heb ik vierkant 20x20 gemaakt, en een ronde taart 20 cm doorsnede.
dat wordt natuurlijk nooit mooi als ik die ga stapelen!!

iemand suggesties?
De vierkante staat al gevuld en afgesmeerd in de koelkast, en de ronde moet nog 5 min in de oven, dan is die ook klaar...

shitshitshit... en de opdracht is voor morgenvroeg, dus ga ook niet meer opnieuw bakken... dan kan trouwens ook niet zonder mix...

2

Re: verdorie!!

De ronde taart bijsnijden en dan heel strak afsmeren.
Ik heb het wel eens gedaan en als hij niet al te hoog is gaat het goed. Hou er wel rekening mee dat hij ietsje inzakt door de vulling. Dus niet gelijk bekleden

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Kan je m niet voorzichtig kleiner snijden?? Dat je met de bakvorm van 17,5 een lijntje maakt dat je kan volgen??
Succes!

4

Misschien uit de ronde taart een kleiner vierkant snijden? Dat is waarschijnlijk wel te doen.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

5

Ohh dat is zo balen he,, had ik ook keertje gedaan :S
Idd zoals ze boven zeggen misschien bijsnijden.. Succes ermee!

Groetjes Serife..

6

hmm, vierkant ervan maken kan sowieso niet, heb nadrukkelijk met de klant afgesproken dat er 1 vierkant en 1 rond zou zijn... zijn kan er natuurlijk nix aan doen dat ik de boel zit te verknallen...

ik baal verschrikkelijk!  :grr:

bijsnijden heb ik natuurlijk ook al aan gedacht... ik durf eigenlijk niet zo goed... dat heb ik 1 keer gedaan, met mn allereerste taartje, en dat mislukte jammerlijk...
en ik kan niet overnieuwbakken zeg maar...

zou het [s]mooi[/s] redelijk te doen  zijn? vierkant 20x20 met rond 20 cm?
Als die ronde zo is afgekoeld zet ik ze even op elkaar...
kijken hoe dat eruit ziet...

7

of de juiste vorm pakken en met stukken van die te grote  bekleden?? net als een bolvormje ofzo?

Kim

8

Ik denk dat je dat zeker als eerste moet doen. Gewoon kijken of het mooi staat. Misschien valt het mee. Als je niet kan wachten kan je wachten kan je ook alvast de bakblikken op elkaar zetten.

Maar mocht je toch gaan bijsnijden dan moet je eerst vullen en dan pas snijden. Dat beviel mij beter, anders is hij niet horizontaal door te snijden zonder dat hij gaat scheuren.

Je kan ook altijd nog een oproepje doen of er mensen met mix bij jou in de buurt wonen. Het is dat Enschede hier echt uit de buurt is, anders had ik nog wel wat voor je gehad.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

ooh wat balen!
ik ben benieuwd of het er redelijk uit zag, misschien staat t wel stik leuk!

anders misschien eerst in lagen snijden, en dan met een bakvormmaatkleiner erop m kleiner snijden?
ik dnek dat het in kleine lagen beter gaat....
in ieder geval heel veel succes!

10

hmmm, ik ben veelste ongeduldig haha, heb de afgekoelde taart eerst met bakpapier ertussen op de vierkante taart gezet, maar dat was echt lelijk, de ronde taart kwam hier en daar bijna over de rand van de vierkante heen.... en dat past niet in mn ontwerp zeg maar....

toen heb ik gewoon mn broodmes gepakt en ben ik gaan snijden... met het 17,5 cm bakblik als richtlijn...
de taartzaag kon deze taart netjes in 3 laagjes snijden, en ze zijn dikgenoeg, dus breken vast niet tijdens het vullen...

nog even wachten tot de taart goed koud is (ja ik weet het, te vroeg begonnen met snijden, maar goed, ik kon het niet laten :O )
en dan vullen, en hopelijk ook redelijk mooi afsmeren...

bedankt alvast voor het meedenken, enne Ilonka, bedankt voor je lieve aanbod.... mocht dit afsmeren echt verschrikkelijk lelijk worden ga ik straks alsnog op zoek naar iemand in de buurt voor biscuitmix... haha hoop dat dat niet nodig zal zijn!

11

beetje laat, maar wilde nog adviseren om hem taps toe lopend te snijden, net als ik met mijn verjaardagtaart heb gedaan, weliswaar dan express ;)

In het topic van de taart staat ook hoe ik het heb gedaan , dus dat eventueel voor een volgende keer ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=78751

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

haha, ja dan post ik iets voor advies, maar ga vervolgens alweer aan de slag voor ik jullie tips afwacht....

dom van mij, want dat wat Tirza gedaan heeft was waarschijnlijk wel mooi geweest....
nou ja, voor de volgende keer :lol:

hier zoals mn kapsel er nu uit ziet.... gevuld en afgesmeerd...

ik begon af te smeren met de botercreme (1:1) maar trok gelijk alle biscuit in stukken...
toen heb ik er nog maar eens een experimentje aan gewaagd, en de botercreme 10 sec. in de magnetron gedaan... nou das echt een supertip (al zeg ik het zelf)
de botercreme werd heel mooi zacht en smeerbaar, en t kapsel liet zich redelijk gewillig afsmeren...

tis natuurlijk nooit zo mooi als een heel kapsel, maar t komt een aardig eindje in de richting toch?

nu nog bekleden ;)  bedankt voor het meedenken!

http://i26.photobucket.com/albums/c132/jufmirandaatje/fotoforum/kapsel.jpg

13

nou ik vind hem heel netjes afgesmeerd hoor!! ik doe mn botercreme ook extra in de magnetron als ik bij heb gesneden, precies hetzelfde als bij jou, omdat je anders plukken biscuit mee trekt. als de bc wat zachter is, blijft alles beter zitten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

Nou... kijk eens...eigenlijk heb je het zelf opgelost :thumb:
Hij ziet er heel netjes uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

15

Prima opgelost zo, het wordt vast een strak taartje!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

16

het bekleden verliep gelukkig ook redelijk, heb de taart zojuist in de parade gezet!

allemaal bedankt voor het meedenken nogmaals, zou niet weten wat ik zonder dit forum zou moeten! :lol:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125708331