1

Onderwerp: Dirty icing??

Ik heb net een aantal afleveringen Cake Boss zitten kijken en nu heb ik een vraag. Ik smeer mijn taarten, de 3 die ik al heb gemaakt :-), af met botercreme (buttercream in het Engels lijkt mij). Nu hebben zij het steeds over icing. Het is me geloof ik wel duidelijk wat dat is. Ik ken alleen de royal icing, om versieringen e.d. mee te spuiten.

Maar zijn hebben het af en toe over dirty icing. Vervolgens gaat er een laag fondant overheen. Wat is nu dirty icing? Is dat hetzelfde als royal icing?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

2

Re: Dirty icing??

Hij noemd botercreme dirty icing.. dat is de crumb coat als je na andere programmas kijk ;)
en botercreme is een sort van icing/frosting ;)

3

Icing is de engelse benaming voor een smeersel om een taart mee in te smeren of af te smeren. Royal icing is er

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

even een vraagje, waar heb je die aflevering gevonden? wordt het al op travel and living uitgezonden? of het je online gekeken?

5

Ahah, dus toch botercreme. Ik vond het er namelijk veel vloeibaarder uitzien dan mijn botercreme vandaar dat ik twijfelde. Zommige dingen hebben ook zoveel varianten of namen!

Online kijken lukte niet. Ik woonde niet in het juiste gebied volgens de foutmedling. Torrent programma's had ik nog niet zoveel kaas van gegeten maar ik heb het toch geprobeerd. Ik heb ze uiteindelijk via Pirate bay gedownload. Duurt even maar ik heb nu 6 uitzendingen binnengehaald. Ik vind het een geweldige serie!

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

6

Cindy_K schreef:

Ahah, dus toch botercreme. Ik vond het er namelijk veel vloeibaarder uitzien dan mijn botercreme vandaar dat ik twijfelde. Zommige dingen hebben ook zoveel varianten of namen!

Online kijken lukte niet. Ik woonde niet in het juiste gebied volgens de foutmedling. Torrent programma's had ik nog niet zoveel kaas van gegeten maar ik heb het toch geprobeerd. Ik heb ze uiteindelijk via Pirate bay gedownload. Duurt even maar ik heb nu 6 uitzendingen binnengehaald. Ik vind het een geweldige serie!

bedankt voor je antwoord