1

Onderwerp: wat een wensen, wie kan me helpen

Mijn man wil voor zijn verjaardag graag een cake, met appel en of citroenkwark vuling. Het liefst chocoladecake en daaroverheen ganache. Geen probleem zou je denken, alleen hij wil niet gewone kwark uit de winkel, maar stevige kwark. Tja wat moet ik me daar bij voorstellen en nog meer hoe maak ik die.
Ik heb al gezocht maar krijg dan echt recepten met gewone kwark.
Misschien heeft iemand hier ideeen

2

Re: wat een wensen, wie kan me helpen

kwarkt taart die makkelijk te maken is, geloof dat het van dr. oetker is, je hebt ze in diverse variaties, aardbeien, bosbessen, naturel en monschou, gewoon te verkrijgen in de supermarkt, dan heb je stevige kwark, zou het anders niet weten. Ben wel benieuwd wat er nu precies met stevige kwark wordt bedoeld. hihi

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Ikzelf, zou geen chocoladecake vullen met appel- of citroenkwark, lijkt me geen supercombinatie. Dat gezegd hebbende. Je kunt kwark wel steviger maken, door wat gelatine in water op te lossen en dat erdoor te spatelen en op te laten stijven.  Of als je bavaroismix in huis hebt, dat kan je ook gebruiken...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

tja, manlief wil toch echt de combi chocolade en appelkwark.

Chantie, hij wil dus niet de kwark uit de supermarkt, want dan zou er geen probleem zijn.

Annemiek, misschien dat ik dat eens ga proberen dan, met gelatine.

5

de citroenkwark van almhof is stevig, niet waterig en erg lekker. samen met lemon curd is ie echt super alleen denk ik dat chocola en citroen niet zo'n lekkere combi is, maar goed dat lijkt mij.

6

Bedoelt hij met "stevige kwark" misschien die dikke, volvette kwark? Of anders de kwark in een vergiet met doek (zonder wasverzachter) laten uitlekken.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

hoi

ik gebruik ook wel eens gelantine voor in de kwarktaart, omdat ik als extra een half pak magere yogehurt erbij kieper, en als je dat dan compenseer met de gelantine gaat dat prima(word hij mooi stevig). en lekker hoog..!!
Je kan natuurlijk ook gewoon gelantine erbij doen, ik deed dat eerst ook weleens maar dan vind ik het persoonlijk een beetje nep smaken.
succes met je cake.

groetjes Adelien

8

Misschien een hele andere tip: Mascarpone en lemoncurd gebruiken ipv kwark..... en dan gewoon niets zeggen ;)
Dit is steviger en compacter, en persoonlijk vind ik dat veel lekkerder dan kwark.
Misschien een rare tip, maar misschien kun je er iets mee.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.