1

Onderwerp: Mijn eerste Tiara :)

Na heel wat gezoek (ik had een mooie tiara gezien op het forum met links naar voorbeelden en kon deze niet meer terug vinden) uiteindelijk een voorbeeld van cakecentral gevonden en aangepast en daarna een hele middag aan het priegelen geweest.

Bijna klaar, kom ik er achter dat ik geen tylose door de fondant had gedaan.
Eerst paniek, maar na geruststelling door Pooh (nogmaals dank daarvoor) toch maar afgemaakt met onderstaand resultaat. 

Misschien nog niet helemaal strak maar voor een eerste keer ben ik best tevreden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HYVVS6AD.jpg

Bedankt voor het kijken en tips zijn altijd welkom!

2

Re: Mijn eerste Tiara :)

Hij is heel mooi geworden!

Ben zelf ook bezig met een exemplaar maar dan van icing pfffff valt nog niet mee!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

3

prachtig hoor!

groeten, Bianca
TAART in huis

4

Niet strak????
Hij is echt prachtig!!!!

5

Mooi gedaan hoor

6

Ik heb (nog) nooit een tiara gemaakt. Deze vind ik heel mooi gemaakt. Mijn vraag.....maak je de tiara eerst op een platte ondergrond en vouw je 'm dan in vorm?

7

Esther68 schreef:

Ik heb (nog) nooit een tiara gemaakt. Deze vind ik heel mooi gemaakt. Mijn vraag.....maak je de tiara eerst op een platte ondergrond en vouw je 'm dan in vorm?

Je plakt het patroontje op een blik of dikke fles.
Daaroverheen plastic en daaroverheen leg je dan met fondantsliertjes het patroon.
Je laat vervolgens de tiara om de fles of pot drogen want anders zakt hij in elkaar als je hem er af haalt. Eigenlijk heel simpel. Je moet er alleen even wat handigheid in krijgen. En leuk werkje trouwens ;). Er zijn verschillende how-to's op het web en het forum

8

Marjommeke schreef:

Ben zelf ook bezig met een exemplaar maar dan van icing pfffff valt nog niet mee!

Dank voor het compliment :O
Heb er ook aan gedacht om te gaan spuiten want met fondant vind ik wel een geprigel hoor. Maar las overal op het forum dat het met icing zo kwetsbaar is vandaar maar eerst met fondant. Ben benieuwd hoe die van jou geworden is.

9

H

10

Oh gaaf! Ik vind 'm erg mooi, ook met die hartjes op de rand!

Ik heb het ooit geprobeerd met icing, maar nat

Groetjes Sas

11

wow hij is gaaf hoor, ik ga NU beginnen aan mijn eerste. Hoop dat hij net zo mooi wordt als die van jouw :D

Veel liefs Rafaëla

12

Supergaaf zeg!

13

Ow...........die is super geworden!

14

Hij is prachtig geworden!
Even een paar vraagjes:
Heb je de sugargun gebruikt?
Plak je de fondantsliertjes aan elkaar of blijven ze vanzelf vastzitten?

15

Elsa schreef:

Hij is prachtig geworden!
Even een paar vraagjes:
Heb je de sugargun gebruikt?
Plak je de fondantsliertjes aan elkaar of blijven ze vanzelf vastzitten?

Heb inderdaad de sugargun gebruikt.
Eerst fondant zacht gemaakt in de magnetron 5-8 sec) en daarna heel snel in de sugargun en een zo lang mogelijke sliert knijpen. Dat zacht maken van de fondant maakt het knijpen in de sugargun wat minder zwaar. Er zat bij mij geen tylose in de fondant dus weet niet wat fondant met tylose in de magnetron doet.

Daarna op patroontje leggen en de raakpunten met een beetje tyloselijm aan elkaar gemaakt.

16

djehr schreef:
Marjommeke schreef:

Dank voor het compliment :O
Heb er ook aan gedacht om te gaan spuiten want met fondant vind ik wel een geprigel hoor. Maar las overal op het forum dat het met icing zo kwetsbaar is vandaar maar eerst met fondant. Ben benieuwd hoe die van jou geworden is.

Dit is 'em geworden

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=80281

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake