1

Onderwerp: Help!! Tiara van fondant zonder tylose...Ramp????

Vandaag voor het eerst begonnen aan een tiara. Ben ik halverwege kom ik er achter dat ik helemaal vergeten ben tylose door de fondant te doen.
De fondant is vrij stug dus werkt op zich wel goed. Maar wordt de tiara wel hard zonder tylose? Of breekt het dan sneller. En hoe lang duurt het dan voordat het hard is.

Hoop niet dat ik opnieuw moet beginnen want ben al twee uur bezig en heb aardig kramp in mijn  handen van de sugargun.

Wie heeft advies...

2

Re: Help!! Tiara van fondant zonder tylose...Ramp????

Ik heb daar geen ervaring mee.. Wel heb ik laatst een lussenstrik gemaakt van alleen fondant.. Dat harde vrij snel uit en brak niet.. Ik hoop dat het met de Tiara dus ook goed gaat.

Succes!!!

3

Het is dan wat breekbaarder, maar hard wel uit. Met tylose wordt het net wat steviger, kwestie van erg voorzichtig doen als hij af is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Pooh schreef:

Het is dan wat breekbaarder, maar hard wel uit. Met tylose wordt het net wat steviger, kwestie van erg voorzichtig doen als hij af is.

pfff..wat een opluchting :) . Dacht al dat ik helemaal opnieuw moest beginnen. Zal voorzichtig zijn! 

Bedankt voor de snelle reactie!

5

Nou dames...het is gelukt hoor en hij is nog steeds heel :)
Hier vind je het resultaat

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125704528

6

Hij is idd heel erg mooi! Ik heb er nog geen gemaakt maar wil dit wel doen binnenkort. Mijn vraag is....maak je de tiara eerst op een vlakke ondergrond en vouw je deze daarna in vorm? Lijkt mij wel...

7

Esther68 schreef:

Mijn vraag.....maak je de tiara eerst op een platte ondergrond en vouw je 'm dan in vorm?

Je plakt het patroontje op een blik of dikke fles.
Daaroverheen plastic en daaroverheen leg je dan met fondantsliertjes het patroon.
Je laat vervolgens de tiara om de fles of pot drogen want anders zakt hij in elkaar als je hem er af haalt. Eigenlijk heel simpel. Je moet er alleen even wat handigheid in krijgen. En leuk werkje trouwens ;). Er zijn verschillende how-to's op het web en het forum

8

djehr schreef:
Esther68 schreef:

Mijn vraag.....maak je de tiara eerst op een platte ondergrond en vouw je 'm dan in vorm?

Je plakt het patroontje op een blik of dikke fles.
Daaroverheen plastic en daaroverheen leg je dan met fondantsliertjes het patroon.
Je laat vervolgens de tiara om de fles of pot drogen want anders zakt hij in elkaar als je hem er af haalt. Eigenlijk heel simpel. Je moet er alleen even wat handigheid in krijgen. En leuk werkje trouwens ;). Er zijn verschillende how-to's op het web en het forum

Ja, natuurlijk! Logisch eigenlijk. Ik ga snel op zoek... Dankjewel!