1

Onderwerp: Een luchtbel op mn taart..

Ik heb giteren voor het eerst een taartje gebakken nu ging het het mengels er iets over en ik had een grote luchtbel,hij was trouwens wel erg mooi hoog geworden..en mooi bruin en goed van smaak,heb hem op 160 gr gedan dus wat heb ik verkeerd gedaan????????

Nog een vraagje hoelang blijft botercreme goed en kan het invriezen....
Ps als dijkje vond ik zelfs te boterig....niet zo lekker dus:nooo

2

Re: Een luchtbel op mn taart..

Waar zit die luchtbel?

Botercreme kun je prima invriezen. Ik laat zelf niets langer dan 3 maanden in de vriezer liggen.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

3

Over de hele bovenkant heen???!!!

4

Als je hem, na het bakken even op zijn kop zet dan zakt de bult vanzelf wel in. De meesten hier bakken met een oplopende temperatuur, ikzelf (elektrische oven dacht ik, onder- en bovenwarmte) bak eerst 15 minuten op 150 graden en daarna de resterende tijd op +/- 175 graden. Dan rijst het biscuit gelijkmatiger en heb ik vrijwel een vlak kapsel.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ja, inderdaad onder zijn kop zetten, daar sluit ik me bij aan.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

6

gisteren heb ik ook voor het eerst in etappes gebakken, en de luchtbel die ik eerst kreeg bleef redelijk weg en wat er wel omhoog kwam zakte niet meer in!

Het is nog even zoeken maar ik ben op de goede weg ;)

7

Ik had hem inderdaad ook op de kop gezet en daarna de randje beetje ''weggesneden''.Maar ik heb een hete lucht dus als ik met oplopende temp doe komt elke keer de grill erover of kan ik de taart elke keer uit de oven halen nee toch?????

8

wat betreft die niet lekkere botercreme
probeer eens meringue botercreme, veel lekkerder ;)
en anders kun je er evt een smaakje aan toevoegen

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

Bedankt