1

Onderwerp: mona toetjes?ook andere toetjes??

hoi

ik lees verschillende dingen hier over de mona toetjes nu wil ik het toch even weten deze kun je dus gewoon als je taartvulling gebruiken?? en iemand ervaring met de chocolademouse van almhof? dat kan dan toch ook gewoon neem ik aan? ik moet een taart maken voor iemand die gek is op chocolademouse dus ja als het kan ik het wel lekker makkelijk natuurlijk haa

bedankt

2

Re: mona toetjes?ook andere toetjes??

Ja gaat perfect heb het een keer gebruikt omdat die van mona op waren :D

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

3

Zelf vind ik de almhof chocolademousse lekkerder als mona ;) en gaat prima!

4

Ja hoor... hier gaat de almhof wel eens de taart in als ik tijdgebrek heb om zelf te maken...

Ik heb de chocolademousse van Lidl als vulling gebruikt.
De ene X met wat kersen (uit pot) en de andere X met "verse" (lees diepvries) frambozen erin gedrukt.
Was heerlijk!!

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

6

Volgens mij kun je alle mousses gebruiken om een taart te vullen

7

Welke mona toetjes zijn hiervoor geschikt?? Allemaal? Hoe doen jullie dit dan - er zit vaak zo'n saus onderin (of bovenop natuurlijk :-) - mixen jullie dit - met klopfix of zonder???

8

Ik neem zelf altijd de puddings zonder saus, maar volgend mij kan het wel met saus. Niet teveel roeren, want dan gaat de 'lucht' eruit en wordt de pudding nattig

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Ik had de Almhof nu laatst gekocht en eerst even voorgeproefd ik vindt het een prima keuze, omdat de meeste chocomousjes toch allemaal vrij zoet zijn en dat vindt ik bij de Almhof juist niet, is niet zo zoet dus ideaal voor tussen de taart.

En ja ik had laatst mini taartjes gemaakt met luchtige wittechocolade pudding met frambozen saus gebruikt en inderdaad alles door elkaar geroerd ik vondt het wat papperig maar toch gewoon erop gedaan en ze vonden het allemaal heerlijk, en het was gelukkig niet door mijn mmf gelopen, maar inderdaad toch niet te veel roeren. Dat wist ik toen nog niet.
Ben nog een beginner dus nog een hoop te leren hahaha.

groetjes

10

O ja nu valt me in nog effe snel, ik heb zo

11

Volgens mij is volle room kwark steviger dan halfvolle kwark, dus zou ik eerder voor die kiezen? Tenzij je er gelatine doorheen doet. Dan kan het wel weer.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12

Bedankt almie,

ja het is te nat h