1 Laatst bewerkt door sylvia1989 (11-01-2010 22:06)

Onderwerp: Wie kan mij helpen?

hallo allemaal ,

ik wil voor een babyshower een taart gaan maken..
het liefst natuurlijk zo een mooie bolle buik :D

Maar... Hoe ga ik dat doen en wat heb ik er allemaal voor nodig?

ik ben dus 100% beginneling en heb nog niks in huis...

hoe maken jullie bijvoorbeeld zo een buik?
lekkere vullingen... wel beslag ?

of anders andere baby cc's of taarten...

alle tip's enzo zijn welkom

of mischien linkjes waar het staat uitgelegd..

het zal vast een hele klus worden maar het lijkt me supper om een keer gedaan te hebben

en ohja .. we hebben hier helaas een electrice oven..
maar voor mijn verjaardag mag ik een andere oven uitzoeken wat voor een kan ik dan het beste nemen om taarten in te bakken 1x per maand ofzo ?  gas , hete lucht ? waar bakken jullie dus in?

ohja de taart moet voor ongeveer 25+ man zijn

hobbybakster voor het leven!
https://www.facebook.com/sylviahobby

2

Re: Wie kan mij helpen?

O, ik bak ook electrisch, gaat prima hoor. :D

Voor de rest......
Voor recepten en vullingen, zou ik even bij recepten kijken in de linker balk en binnen het forum zelf.
Wat voor smaak is toch heel persoonlijk, en daar vind je veel en kun je kiezen wat je aanspreekt. :)
Zelf ben ik meer een decorateur dan bakster. :O
Dus ik gebruik altijd kant en klare mixen. (zie biscuit en cake mix bij de webshop) Lekker, snel en makkelijk.
Voor de vulling gebruik ik graag botercreme, van de mix of  merenge botercreme (recepten) die kunnen buiten de koelkast blijven, dat is prettig voor je marsepein. :)
En je kunt het iedere smaak geven die je wenst.

Voor de buik (ik heb hem nooit gemaakt hoor, maar heb best aardig inzicht ;) ) zou ik denk ik bij ikea een paar rvs schalen kopen, niet duur en je kunt er prima in bakken. :)
Je gebruikt dan 1 grote bol voor de buik en 2 kleinere voor de borsten.
En hoe groot, dat ligt eraan voor hoeveel personen je wilt gaan. Zie daarvoor het kopje tabellen.
Voor het bekleden vooral goed naar een voorbeeld foto kijken, er staan er diverse hier op de site, dan wijst het zichzelf. Of er een how to is weet ik niet, dan zou hij daar bij moeten staan. :)

Verder zou ik je als beginnende bakster adviseren vooral heeeeel veel hier te lezen, ook de faq en de zoekfunctie te gebruiken, dan leer je heeeeel veel.
Je komt dan bijna niet meer achter de pc vandaan, maar eenmaal hier op het forum is dat toch je nieuwe lot. :lol: of de keuken of pc.
Waarschuw je partner maar, ons leven gaat ingrijpend veranderen. ;)

Veel bak plezier. :Y