1

Onderwerp: de eerste taart, viel niet tegen

Hierbij een foto van mijn eerste taart. Tenminste, als het lukt, het is ook de eerste keer dat ik een foto ga trachten te plaatsen.

Het kostte wat pijn en moeite, hij is anders geworden dan het idee in mijn hoofd, maar wel grappig en niet zo slecht vind ik zelf voor een eerste taart, ik heb hem nog niet geproefd dus ik hou jullie op de hoogte van de smaak.

het is een sachtertorte van Dr Oetker
gevuld met (zelfgemaakte) aalbessenjam
afgesmeerd met cacao botercreme
bekleed met zelfgemaakte marshmellowfondant

pluspunten:
- het maken van MMF en bekleden ermee viel me erg mee!
- bij gebrek aan deegroller deed een volle fles roosvicee dienst
- de bloemetjes waren makkelijk en maken het mooi af

minpunten:
- niet helemaal schoon gewerkt, er zitten vegen cacao op de bovenkant
- hoewel de taart lang genoeg in de oven stond is het midden ingezakt, en niet zo'n klein beetje ook!
nijntje is lelijk gesneden met dank aan een te bot mesje ( en op zondag geen winkel open voor een nieuwe..)
- de letters, uit de losse pols, binnenkort shoppen voor vormpjes

Tips en adviezen zijn welkom!
p.s. hoe vervoeren jullie de taart, bijvoorbeeld naar vrienden, kopen jullie taartdozen en zo ja, waar?

Ok

2 Laatst bewerkt door Rafaela (11-01-2010 14:10)

Re: de eerste taart, viel niet tegen

Vind hem voor een eerste taart leuk geworden.

Als het snijden van je figuurtje niet helemaal mooi is geworden kan je met een beetje crisco (vet) er met je vinger zachtjes langs wrijven, zo haal je het rafelrandje een beetje weg.

Ik zelf maak mijn taarten altijd op een stuk karton ingepakt met inpakpapier met daarover van die doorzichtige folie. Daar zet ik de taart op en dan doe ik met de folie ook de taart en het karton inpakken, vind het zo wat mooier uitzien. Hoop dat je het nog een beetje snapt :lol: Zelf zet ik hem voor de bijrijdersstoel op de grond of achterin de kofferbak met een matje wat niet schuift eronder.

Veel liefs Rafaëla

3

Re: de eerste taart, viel niet tegen

leuk geworden!
bij de hobbywinkel hebben ze van de (fimo)klei modeleersetjes daar mee kun heel mooi snijden zonder dat je door je ondergrond heen snijdt. ik koop vaak taartdozen bij de aveve (ook wel boerenbond) maar dan moet je je taart niet extreem hoog maken. een puzzel taart gaat maar dan wel even afdekken met bakpapier zodat ie niet plakt aan de deksel als ie onverhoopt toch net iets te hoog is en zeker niets boven op zetten (ja uit praktijk ondervonden, hele puzzel zat aan de deksel!!!)
ik gebruik voor marsepein een silicone deegroller (xensos) em doe plakt niet met wat vet.
hoop dat je er wat aan hebt deze tips.