1

Onderwerp: Vraagje ontdooien taart

Hallo

Als nieuweling heb ik een ontdooi vraag. Heb al even gezocht via de zoekfunctie, maar kan het antwoord niet goed vinden.

Ik heb 3 taarten in de vriezer, allemaal apart in 2 plastic zakken.
Aanstaande zaterdag gaan we ze eten op mijn dochters eerste verjaardag, maar pas rond een uur of 16 uur.
Aangezien ik vrijdag moet werken, kan ik ze dus om 6.30 uit de vriezer halen of om 17 uur. In de tussentijd is er niemand thuis....

Wat is het slimste?
En zet ik ze dan in de koelkast of juist op het aanrecht?
En met of zonder zak?

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes Linda

2

Re: Vraagje ontdooien taart

Om 17.00 uit de vriezer, zak eraf en met of zonder doos (dat maakt vrij weinig uit) in de koelkast zetten. 1 uur voor het aansnijden kan je hem uit de koelkast halen om op kamertemperatuur te laten komen. Tenzij er een vulling in zit die in de koelkast moet blijven, dan laat ik hem er meestal in staan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door Linda2601 (11-01-2010 19:51)

Wast een snelle reactie!
Maar wordt de taart dan niet heel nat?
Vulling is bbr, botercreme en jam, dus hoeft niet in de koelkast.

Linda2601 schreef:

Wast een snelle reactie!
Maar wordt de taart dan niet heel nat?
Vulling is bbr, botercreme en jam, dus hoeft niet in de koelkast.

banketbakkersroom moet in de koelkast

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Serieus? Tijdens een workshop werd gezegd dat ik een taart met bbr niet in de koelkast moet zetten.
Vind het sowieso wel dubbel...want kan botercreme wel buiten koelkast dan? Dat is toch ook een melkproduct zou je zeggen?

Ik kan hem dus beter om 17 uur eruit halen, zakken eraf, en dan een uur voor aansijden eruit? Of moet hij erin blijven?
Snap er even niets meer van... :)

ja dat werd hier eerst ook gezegd, op de site, maar dat klopt dus echt niet. Of je het nou aanmaakt met water of melk, het wordt toch een melkproduct en is erg kwetsbaar voor bacteri

groetjes Tirza     

7

Oke, nou bedankt voor de tip!
En in 22 tot 23 uur is hij dus wel volledig ontdooid?

daar heb ik dan weer geen ervaring mee :) hoop dat iemand je antwoord kan geven, hoewel pooh dat hierboven ook al heeft gedaan ;)

groetjes Tirza     

9

Jawel hoor, het is de bedoeling dat je 'm 24 uur van te voren uit de vriezer haalt en 'm rustig laat ontdooien in de koelkast, maar het is echt niet zo dat dat pers