1

Onderwerp: Algemene vraag van een nieuweling... ;-)

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en door deze site heb ik helemaal zin gekregen om eens een taart te maken. Maar waar ik een beetje huiverig voor ben: hoe moeilijk is het om het een eerste keer te doen? Ik heb het idee dat ik het wel kan (ben wel aardig goed in de keuken met bakken enzo) maar ik ben zo bang dat het totaal mis gaat. Wil namelijk een taart maken voor mijn dochters eerste verjaardag. Wat is jullie advies: doen of laten? ;-)
Wil het overigens niet te moeilijk maken hoor...

absolute beginner ;-)

Re: Algemene vraag van een nieuweling... ;-)

Dit was mijn eerste:
http://94.100.122.157/838200001-838250000/838212201-838212300/838212265_5_iZGM.jpeg

En als je een beetje rondkijkt zijn er veel mensen die laten zien hoe hun eerste taartje eruit ziet en het ziet er allemaal leuk uit! 1 tip. Als je wat meer versieringen wilt kun je dat het beste van tevoren maken. (Vond ik achteraf)
En je kunt hier op het forum natuurlijk vragen stellen. Er is altijd wel iemand online die je kan helpen.

DOEN dus! :D

3

Ik weet natuurlijk niet op welke termijn je de verjaardagstaart nodig hebt maar ik zeg: DOEN!! Gewoon van te voren oefenen als je daar nog de tijd voor hebt.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Gewoon doen. Ik heb het ook uit het niets gedaan en het was super leuk en spannend. Kapsel van de mix van de webshop. Setje kleuren gekocht en zelf mixen.
Je moet er alleen wel de tijd voor nemen. Niet verwachten dat het met 2 uurtjes klaar is.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Oja! De teleac cursus! Heb je die al gezien of erover gehoord? Die kun je gewoon online nog een keer kijken.

http://elearning.teleac.nl/

Lilar schreef:

Gewoon doen. Ik heb het ook uit het niets gedaan en het was super leuk en spannend. Kapsel van de mix van de webshop. Setje kleuren gekocht en zelf mixen.
Je moet er alleen wel de tijd voor nemen. Niet verwachten dat het met 2 uurtjes klaar is.

Inderdaad, ik ben er van 's smiddags van half 3 tot 's avonds half 10 mee bezig geweest. (met 2 tussenpauzes van bij elkaar 2,5 uur denk ik)

Wow, wat snel een aantal enthousiaste reacties! Leuk! Aha, dus goed de tijd nemen en gewoon doen dus?! Waren jullie eerste taarten ook echt lekker? Ik heb de taart trouwens echt nodig over drie weken, dus dat is nog wel eventjes. Wilde inderdaad al spullen uit de webshop kopen omdat dat me het makkelijkste lijkt voor een eerste keer.
Nog tips voor makkelijke vulling? Ik las iets over monatoetjes? ;-)

absolute beginner ;-)

8

Een workshop volgen! Ik heb mijn eerste taart op een workshop gemaakt en deze vlak voor een vrijgezellenfeestje gepland. Hierdoor kwam ik met een goed gelukte taart aanzetten en hoefde ik zelf niet alle spullen in huis te halen.

Als je de workshop leuk vindt, kun je zelf spullen aanschaffen. Verslavend hoor!

Hoera! Het is vandaag!

Ik heb de citroenkwarkttaartpudding gebruikt van mona, die was erg lekker!(deze week bij AppieHeijn in de aanbieding) Ik weet niet of je het al hebt gelezen maar als je het mona toetje gebruikt moet je de saus weglaten die bij sommige onderin het bakje zit. Ik had er ook nog slagroom in willen doen als tweede laag maar was dit een beetje vergeten, als je dit doet moet je het wel mengen met Klop-fix, ligt naast de vanillesuiker in de schappen.
Als je een bestelling doet zou ik sowieso de biscuitmix en de botercreme mix nemen. En dan marsepein of fondant, het is maar net wat je smaak is.

@melaniepelanie: had je ook dijkjes gespoten (je ziet, ik heb al zitten rondneuzen op deze site!)

absolute beginner ;-)

flowercupcake schreef:

@melaniepelanie: had je ook dijkjes gespoten (je ziet, ik heb al zitten rondneuzen op deze site!)

Haha ja nog een tip: vooral veeeeeeel rondneuzen!
Maar ik heb inderdaad een dijkje gespoten en voordat ik hem ging bekleden met marsepein nog besmeerd met botercreme om het glad te maken.

12

Ik zou een basisworkshop volgen als ik jou was. Dat heb ik nu ook gedaan en nu kan ik gewoon al wel leuke beginnerstaartjes maken. Of inderdaad die teleac cursus kijken, die behandeld alles echt stap voor stap. Dan zul je ook best een mooie kunnen maken :) Heel veel succes!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

13

Hoi flowercupcake!

Ik zag dat je uit Utrecht komt, daar hebben ze een erg leuk taartwinkeltje genaamd de tafel van 18. Zit op de burgemeester reigerstraat. Misschien kun je daar ook terecht voor beginnerstips? Ze zijn er altijd erg behulpzaam.

Succes!

Groetjes Suus

14

Gewoon doen !!!
En kijk eens op mijn taartenhyves
www.bakingdreamcakes.hyves.nl
staan heel veel tips en how to's op !!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Ja, Tafel van Achttien is geweldig inderdaad! Ga ik binnenkort eens langs. Iemand een idee hoelang de levertijd van de webshop van deze site nu is?

absolute beginner ;-)

16

flowercupcake schreef:

Ja, Tafel van Achttien is geweldig inderdaad! Ga ik binnenkort eens langs. Iemand een idee hoelang de levertijd van de webshop van deze site nu is?

Inderdaad gewoon doen! Als je tijd hebt voor een workshop zou wel handig zijn. Je leert dan gelijk goed waar je op moet letten bij vullen en bekleden. Maar het forum en youtube kan je ook veel helpen.

Wat betreft de webshop...ik weet niet wat de levertijd op dit moment is. Wel langer dan normaal want ik wacht nog steeds op een levering die vrijdag al verstuurd had moeten worden. Dus als je spulletjes op tijd in huis wilt hebben misschien even contact opnemen met de webshop, dan weet je waar je aan toe bent.

Veel succes (

17 Laatst bewerkt door Passie (13-01-2010 14:41)

Wat betreft de monatoetjes vulling: de aardbeienyoghurt-variant! Echt super, heb ik heel veel positieve reacties op, ook kinderen vinden dit erg lekker. En dan in combinatie met aardbeien of 4-vruchtenjam als 2e vulling.

De citroenkwark vind ik zelf ook erg lekker, maar mijn ervaring is dat niet alle kinderen deze even lekker vinden in een taart.

Ennu......niet twijfelen, gewoon aan de slag gaan! Gewoon doen! ;)
En natuurlijk wel de foto posten hier he?! Ben erg nieuwgierig naar het resultaat :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

18

melaniepelanie schreef:

Oja! De teleac cursus! Heb je die al gezien of erover gehoord? Die kun je gewoon online nog een keer kijken.

http://elearning.teleac.nl/

Ja, dit wilde ik ook als advies geven. Ik heb op 19 dec. mijn 1e workshop gedaan en toen wilde ik een oud en nieuw taart maken. Tijdens het maken heb ik het 1ste filmpje op de laptop aangezet en zo mijn eerste taart zelf gebakken, ging prima!
Heel veel succes!