1

Onderwerp: Bewaren van decoratie

Ik heb inmiddels gevonden dat ik decoraties vantevoren kan maken. Maar hoe bewaar ik ze dan het beste? Kan dat gewoon onder huishoudfolie? En waar kan ik ze het beste opleggen? Moeten ze in de koelkast?
Alvast bedankt voor tips!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

2

Re: Bewaren van decoratie

niet in de koelkast, laten drogen aan de lucht om uit te harden of als het zacht moet blijven gewoonin folie of in een bakje..

3

Ik maak mijn puzzelplaatje altijd op een, met huishoudfolie bekleed, karton waar de tekening tussen ligt. Wanneer ik klaar ben doe ik daar dan ook weer HH-folie overheen. Druk de folie goed vast en leg het kartonnetje op een donkere plek. Niet in de koelkast.

4

bedankt voor de snelle reacties! ik kan vooruit...

5

toch nog een vraagje (of 2) haha...
Moet je nog iets onder je decoraties doen om te voorkomen dat ze vastplakken aan de huishoudfolie?
En hoelang duurt het voordat marsepein & fondant uitgehard is?

Weer bedankt!

6

ik doe zelf onder mijn boetseersels altijd bakpapier om het plakken tegen te gaan mijnpuzzelplaatsje heb ik trouwens in de vriezer gedaan dan kun je ze ook heel makkelijk op een taart leggen en die heb ik gewoon op zo'n a4 formaat mapje gedaan afgedekt met folie
marsepein duurt behoorlijk lang eer dat uitgehard is ik heb een week koikarpers laten drogen aan de lucht en die waren nog niet kneiterhard. Fondant schijnt sneller uit te harden heb ik nog nooit geprobeerd het is wel slimom dat met tylose te mengen dan!

7 Laatst bewerkt door ThijsYmke (11-01-2010 17:45)

Nu heb ik mijn taart zaterdagavond pas nodig. Mijn kapsel is al klaar en ligt in de vriezer. Wat is dan wijsheid om te decoreren? De dag zelf of dag vantevoren? En hoe bewaar je de taart als ie eenmaal gedecoreerd is?

8

ik zou de dag zelf doen
vooral wanneer je vullingen hebt die in de koeling moeten
want dan moet je de met marsepein beklede taart in de koeling doen en dat kan nog wel eens verkeerd gaan
maar goed, dag ervoor zou evt ook kunnen, doe ik ook wel eens, vooral wanneer je de dag zelf niet genoeg tijd hebt om te decoreren ed.
let dan wel op, als ie de koeling in moet, dat je de taart niet luchtdicht afdekt

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

Ik heb aardbeienjam en botercreme voor het vullen, dit hoeft volgens mij geen van allen daarna in de koelkast??
Heb verder mijn decoratie al klaar, het is dan alleen nog de fondant voor over de taart en dat moet de dag zelf wel lukken!
Bedankt!

10

jam en botercreme kan idd volgens mij wel buiten de koeling.
wat je evt ook kan doen is het vullen een dag van te voren doen en bekleden op de dag zelf
succes :D

11

Oh ja dat is ook een goed idee!
Het is mijn eerste taart (maar dat had je misschien al wel door met al die vragen hihi), dus succes zal ik nodig hebben... Hoewel tot nog toe alles goed gaat! :D

Bedankt!

12

ik ben ook nog niet mega ervaren hoor, paar marsepein taartjes nog maar
maar van heeeeel veel lezen hier, leer je heel veel
en ik lees veel te veel hier ;)

13

Ben het helemaal met je eens! Je leert heel veel van dit forum, maar je ziet ook zoveel leuke dingen...
Ben met mijn eerste taart bezig maar maak het mezelf al snel te moeilijk kom ik achter... haha Maar we kunnen niet meer terug! Als het resultaat uiteindelijk net zo mooi wordt als dat ik in mijn hoofd heb zitten :think:

14

hehe, hier net zo hoor
als je al die mooie taarten ziet, echt wauw!
maar goed, meeste daarvan hebben al tientallen/honderden taarten gemaakt ;)