1

Onderwerp: Bakvorm 35cm geen heating core?

Hoi,
Ik wil een rond kapsel gaan bakken van 35 cm met biscuitmix, ik heb geen heating core. Ik heb al een aantal topics hierover gelezen, ook over het opvoeren van de temperatuur. Heeft iemand hier ervaring mee? en hoe werkt het precies? Hoeveel minuten ongeveer op welke temperatuur?

Groetjes, Diana

Re: Bakvorm 35cm geen heating core?

Ik heb eerst 10 minuten op 140 graden gedaan, toen 10 minuten op 160 en de rest van de tijd op 180. Volgensmij is het bij mij aardig gelukt!
Ik weet trouwens niet wat een heating core is. :$

3

Hoi Diana,
Ik heb een flowernail in het beslag gedaan en gewoon de baktijd aangehouden is prima gelukt

4

melaniepelanie schreef:

Ik weet trouwens niet wat een heating core is. :$

Ik ook niet........

5

Heating core: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=176
En uit de FAQ:

Heating core

Dit gebruik je voor taarten die groot of diep zijn, bijv. groter dan 25 bij 25 cm of vanaf 30 cm doorsnede of een grote bolvorm. Die zet je in je beslag als de taart in de oven gaat zodat ook de binnenkant van je taart goed gaar wordt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Een 35 rond bak ik zonder heating core, dat gaat prima. Ik heb een electrische oven en bak eerst op 150 graden, na zo'n 15 of 20 minuten gaat hij op ongeveer 175 graden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik heb deze week ook voor het eerst met een flowernail gebakken en dat ging perfect. (flowernail plat op de bodem punt omhoog)
De taart bakt ook egaler dus geen bult in het midden.

8

Ik heb ook geen heatingcore, maar met mijn blik van 35cm bak ik gewoon door de temperatuur op te bouwen. Geen enkel probleem met kapsels die niet gaar zijn. Je zou ook bij de xenos een cake steker kunnen halen. Sorry, de echte naam ken ik niet, maar het is een pennetje die je in de cake stopt om te kijken of het gaar is. Deze is van staal, dus ook een prima optie. Ik heb hem in ieder geval om die reden in huis.

Succes!