1 Laatst bewerkt door Elly67 (10-01-2010 21:57)

Onderwerp: Vraagje over parelmold van FI

Ik heb pas voor het eerst de parelmold van FI gebruikt voor een randje parels om de taart maar het werd nog niet zo mooi strak als ik wilde. Hoe leg je de pareltjes tegen de rand aan? Leg je de pareltjes op de platte kant neer en dan tegen de taart aan, of draai je de pareltjes een slag zodat de platte kant in de hoek tegen de taart ligt. En ik had het onderste randje van de taart natgemaakt met wat water, maar de pareltjes bleven ook niet plakken, waardoor er hier en daar toch weer wat verschoof. Ik ben wel heel erg blij met mijn parelmold, die stond al zo lang op mijn verlanglijstje. Nu nog uitvogelen hoe ik een strak parelrandje krijg.:D

Groetjes, Elly

2

Re: Vraagje over parelmold van FI

uh ik doe hem zo ie zo in de vriezer dan komen ze er gladder uit en ik doe het idd schuin er tegen aan niet op de platte kant.

Groetjes Bianca.

3

Ik zet ze ook een beetje schuin tegen de taart aan en als het niet blijft plakken kan je ook wat tyloselijm gebruiken.

4 Laatst bewerkt door Boska (10-01-2010 23:00)

Ik doe de marsepein heel zorgvuldig in de mold, ga er met mijn vinger met crisco goed overheen, zodat alle randjes glad zijn. Doe hem niet in de vriezer, maar dat kan uiteraard wel.  Ik leg de pareltjes op z'n kant en plak de platte kant tegen de taart. Natmaken hoeft niet, even voorzichtig wat aanduwen en het blijft vanzelf wel plakken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Ah, hier kan ik wat mee. Bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Elly

6

http://www.youtube.com/watch?v=M_3__KwnXQ0

misschien heb je er wataan

Lekker feestelijk rond.....

7

Dat is een hele duikdelijke how to. Tnx.

Groetjes, Elly

8

poeh wat duidelijk, een aanrader!
en wat een lange nagels!
ze heeft ook andere filmpjes staan, zag ik

groet frank (ta taaaaaaa)

~~~een beetje raar is zo gek nog niet~~~

9

Hihi, knap h

Groetjes, Elly