1

Onderwerp: Boter of margarine in cupcakes?? (beste resultaat?)

Mijn zoontje wilde perse cakejes trakteren en ik heb alles ervoor in huis oa "Mix voor Cupcakes" van FunCakes. Nou las ik bij een van de reacties in de webshop van de leukste taarten dat de papiertjes van iemand verknoeid waren na het bakken terwijl ze de gebruiksaanwijzing goed had opgevolgd. Er stond niet bij wat ze gebruikt had boter of margarine. Graag zou ik horen wat ik het beste kan gebruiken om dit te voorkomen.. Iemand een tip?

2

Re: Boter of margarine in cupcakes?? (beste resultaat?)

Ik gebruik zelf meestal roomboter, maar ik heb ook wel eens blue band gebruikt....ik heb geen verschil gemerkt :)
Smaak is bij allebei goed, papiertjes ook.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

Gebruik je dan ook een blik waar je de cakejes inzet?

4

ja dat altijd hoor, zo'n blik gebruiken. anders krijg je echt rare vormpjes.
ik gebruik het vaak door elkaar. dus een gedeelte margarine en een gedeelte roomboter.

5

Ja, een blik is echt een must! Daar zet je dan de papieren vormpjes in. Dan blijven ze de vorm houden. Ik gebruik altijd roomboter en ze mislukken nooit bij mij. Ook gebruik ik het recept voor cc's van deze site (van Nigella).

6

boter of margarine maakt geen verschil of je papiertjes loslaten. Het schijnt meer van de papiertjes zelf af te hangen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Mirjam5 schreef:

boter of margarine maakt geen verschil of je papiertjes loslaten. Het schijnt meer van de papiertjes zelf af te hangen.

Ja, klopt. Ik heb die van de HEMA en die blijven goed zitten.