1

Onderwerp: Wilton Fillable Pillars

Wie heeft er ervaring met de Wilton Fillable Pillars?
Zet je deze zo los boven op de taart? of leg je eerst een plate die iets kleiner is dan de taart zelf erop en dan de pilaren erop? om te stapelen
Ik bedoel dus 1e taart op een plate, dan 4 pilaren los op de taart, daar een plate op en dan weer een taart?
Of eerst een taart, dan een kleinere plate en daar de pilaren op?
Snappen jullie het nog? ;)

Groetjes van miriam

Re: Wilton Fillable Pillars

Hoi,

Ik gebruik 'm op deze manier:
Eerst leg je de grootste taart op een onderschaal, daarin steek je de pilaren, en dan wel zo dat ze net binnen de volgende kleinere rand passen. Daar zet je dan weer de kleinere taart op, dan steek je daar weer pilaren in, die weer net in de volgende taart passen (dus binnen de ring die erboven op komt) enz. Net zo lang totdat je je allerlaatste en kleinste taart erop hebt gezet.

Snap je het zo?

3

hoi hoi,

Dank je voor je uitleg.
Ik begrijp het niet helemaal.
Heb je er misschien een foto van?
Alvast bedankt.

Groetjes van miriam

4

Zo ingewikkeld beschrijft saskia het niet hoor...

De bedoeling van die fillable pillars is dat ze door de taart eronder gaan, maar dat er ook nog een stukje bovenuit steekt zodat je de vulling in de pilaartjes ziet.

Maar misschien helpt dit:
- elke taart op een kunststof plate ('Pillars are designed to be used with Wilton Decorator Preferred Separator Plates in a variety of sizes and shapes')
- onderste taart voor je neerzetten
- pilaren erin steken in een rondje dat net iets kleiner is dan de taart die erboven komt
- volgende taart erbovenop
- herhalen tot (dus niet tot en met ;)) de bovenste taart

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

De werkwijze die jullie beschrijven horen volgens mij bij de bakers best.. http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1459
De fillable pillars komen geheel tussen de taarten, ik heb ze tussen twee separator plates gezet, dan blijven ze ook mooi op hun plek. De taart zelf moet dan wel ook nog gedoweld worden.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

6

Maar dan zie je dus een separator plate bovenop de taart liggen??

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

of deze, en dan zet je dus idd een plate op de taart
zo ziet het er ook uit op het plaatje op de wilton site

volgens mij kun je er wel wilton dowels onder zetten, maar dan staat het niet meer zo stevig, denk ik...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Die fillables ken ik niet, wel die Mireille noemt, die heb ik. die gebruik ik zoals Petra en Saskia het ook beschrijven. Je maakt er zeg maar een soort tafeltjes van die je op elkaar stapelt, waarbij je gaten maakt in de taart om de pootjes in te steken. Volgens mij had ik nog ergens een foto :think:

Gevonden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PHCSM36M.jpg

P.S: Ik vond dit wel een tamelijk instabiele constructie, moest deze taart twee uur van te voren opbouwen in een grand caf

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

2 verschillende uitleggen ;)
Maar super bedankt voor de uitleg en natuurlijk de foto's
Nu kan de klant zelf kiezen wat ze wil.

Groetjes van miriam

10

Zo'n plaat bovenop is dan wel niet mooi, maar het scheelt je wel een hoop decoratie zeg! hihi...

11

Je kan die plaat aan de bovenkant ook gewoon bekleden en decoreren, eventueel met een leuk randje er omheen.

Wel even zeggen dat die er onder zit, anders krijgen ze het mes er niet in ;)

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl