1

Onderwerp: Hoe tulpen maken ?

Hallo Allemaal,

Ik moet voor een opdracht tulpen maken, heb heel veel gezocht op internet maar ben alleen deze link tegengekomen:

http://dianesdecoratingdiary.blogspot.c … orial.html

Ik vindt het zo moeilijk deze how to, heb t een paar keer geprobeerd maar t lukt me niet, ze blijven gewoon niet plakken..
Zijn er mensen die misschien tips hebben? Ik hoor ze heel graag, of misschien howto's?

Ik weet niet zeker of mijn onderwerp hier hoort, hoop van wel..

Groetjes Serife..

2

Re: Hoe tulpen maken ?

Hoe bedoel je, ze blijven niet plakken? Waar maak je ze mee?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Als ik de bladeren aan het "stokje" wil vastmaken, dan blijven ze niet plakken.. Tis ook engels de howto, begrijp het wel, maar niet 100 %..
Je moet ze toch aan het "stokje" vastmaken, dan  blijven ze niet zitten zoals op de howto is laten zien.  Snap je wat ik bedoel?

Groetjes Serife..

4

Misschien moet je even met Lilo mailen voor tips, zij heeft al wel eens een wedstrijd gewonnen met tulpjes :Y!
www.lilotaart.nl
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JFLXYATS.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Dankje wel Tom poes, ga ik meteen doen..  :)

Groetjes Serife..

6

mavis schreef:

Als ik de bladeren aan het "stokje" wil vastmaken, dan blijven ze niet plakken.. Tis ook engels de howto, begrijp het wel, maar niet 100 %..
Je moet ze toch aan het "stokje" vastmaken, dan  blijven ze niet zitten zoals op de howto is laten zien.  Snap je wat ik bedoel?

Ja, ik snap wat je bedoeld; maar heb je wel een veinboard en gebruik je wel flower- of petalpaste?

7

Heb even gezocht maar weet niet wat je bedoelt met veinboard en flower of petalpaste  :o

Groetjes Serife..

8

Dat zou dan zomaar kunnen schelen dat het niet lukt met die howto ;)
Flowerpaste is gumpaste (had eigenlijk gumpaste ipv petalpaste moeten typen) en dit is een  veinboard (veining board:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/83360.jpg

Dat noemt zij grooved board bij stap 3. Door daar je blad op te rollen, komt er een verdikking, de nerf, en daar komt de wire (het stokje ;)) in.

Wat gebruik jij, rolfondant?

9

Ow ya zie je wel, tis engels en dan ga je gauw vanuit dat de fotos genoeg zijn, dus niet :/

Dus ik heb zeker zo'n board nodig om de tulpen te kunnen maken?
Ik gebruik rolfondant idd. Denk je dat ik beter gumpaste kan gebruiken?
Ik dacht juist dat fondant sneller hard word en datdat beter is voor de tulp..

Groetjes Serife..

10

Het kan ook wel zonder board, maar ik vind dat zelf niet makkelijker. En zulke bloemen van rolfondant lukt echt niet hoor, daar moet je flowerpaste of gumpaste voor gebruiken, dat wordt juist eerder hard. Je kunt het ook heel dun uitrollen.

Je kunt het trouwens ook zelf maken, ik kan mijn blaadje niet meer vinden waar ik dat op had staan, maar deze lijkt er erg op. Ik gebruik zelf graag kant en klaar (meestal die van Ballina, soms van Wilton) omdat ik van het gemak ben ;)

11

Hehe, ik denk zelf ook dat ik dan  maar ga bestellen van de shop..
en dan moetik natuurlijk die veinboard ofso ook hebben :D
Bedankt voor je tips marianne, ik ga zsm bestellen en dan kan ik aan de slag. T is pas voor over 2 weken dus kan ik volop oefenen.

Dankjee well:)

Groetjes Serife..

12

Graag gedaan en succes :Y