1

Onderwerp: Ik blijf het moeilijk vinden

dat strakke bekleden.

Tuurlijk ken ik intussen de 'regels'  voor een strakke taart maar ik heb de handicap dat ik geen boter lust en dus geen botercreme maak. Dit heb ik opgelost door een 1:1 creme te maken van AH Planten Margarine met poedersuiker. En daarnaast nog een paar lepels gezeefde frambozenjam voor de smaak.

Ik heb gebruik gemaakt van een biscuitring ipv een dijkje, gewoon om weer eens te proberen.

Daarna bekleed met eigengemaakte MMF. De MMF heb ik een paar dagen geleden gemaakt en bij het kneden ging het al brokkelen. Afgezien van een scheurtje her en der viel het me niet tegen.  Vanavond weet ik of het me ook smaakt :S. Het is een probeertaart dus ik heb me niet al teveel uitgeleefd.

Hij staat nu al een tijdje in de gang (koud) en het valt me op dat hij toch wat steviger aan gaat voelen.

Tips graag!

http://94.100.120.36/839350001-839400000/839396601-839396700/839396632_6_9B6e.jpeg

2 Laatst bewerkt door joynme (08-01-2010 15:37)

Re: Ik blijf het moeilijk vinden

Van mij geen tips, je doet het goed en je taart ziet er goed en lekker uit! leuk gedaan met de foto :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

erg mooi geworden , echt stijlvol!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

4

Mooi geworden hoor.

En dat in de gang (koud) heel herkenbaar, momenteel staan mijn taarten in de garage, moet nog oppassen dat ze niet bevriezen.

5

Ik vind hem ook erg stijlvol!!
Beviel dat om de vulling zo te doen ipv een dijkje?? of zeg je van dijkje is 10x makkelijker met zelfde resultaat?

6

Joyce84 schreef:

Beviel dat om de vulling zo te doen ipv een dijkje?? of zeg je van dijkje is 10x makkelijker met zelfde resultaat?

Ik vind dit makkelijker. Heb met een dijkje altijd gezeur dat het niet hoog genoeg is en dan moet je twee sliertjes creme op elkaar leggen.

Nu heb ik wel twee biscuits gebruikt die ik nog in de vriezer had. Volgende uitdaging is om een biscuit te bakken van minimaal 7,5 cm (eventuele bult van het bakken niet meegerekend). Zo heb ik dan 5 biscuitlagen van 1,5 cm. Dan kan ik van twee lagen een ring maken en heb ik ook twee lagen vulling van gelijke grootte. Snap je het nog :S?

7

smollebulle schreef:
Joyce84 schreef:

Ik vind dit makkelijker. Heb met een dijkje altijd gezeur dat het niet hoog genoeg is en dan moet je twee sliertjes creme op elkaar leggen.

Nu heb ik wel twee biscuits gebruikt die ik nog in de vriezer had. Volgende uitdaging is om een biscuit te bakken van minimaal 7,5 cm (eventuele bult van het bakken niet meegerekend). Zo heb ik dan 5 biscuitlagen van 1,5 cm. Dan kan ik van twee lagen een ring maken en heb ik ook twee lagen vulling van gelijke grootte. Snap je het nog :S?

ah okee op die manier werkt het.. ik vraag me al een beetje af hoe je het midden eruit kreeg...
Gaan we zeker eens proberen. Ik wil nog wel een hebben dat je de vullingen blijft zien en dat zou hij bij eigelijk niet moeten kunnen denk ik...

8

Mooi taartje, met leuke how to foto's prima toch?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

Nou, ziet er goed uit hoor!

En je werkt niet volgens de "standaard" botercreme en ingekochte marsepein/fondant dus ik vind het erg knap dat ie er zo goed uitziet!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

10

Etspaghet schreef:

Nou, ziet er goed uit hoor!

En je werkt niet volgens de "standaard" botercreme en ingekochte marsepein/fondant dus ik vind het erg knap dat ie er zo goed uitziet!

Dankje :O

Normaal gebruik ik marsepein. Misschien ga ik dit wel vaker proberen met MMF. Ligt er een beetje aan hoe ik het vind smaken vanavond :lol:

11

Een vriendin van mij lust ook geen boter, maar toen ik door de botercreme smaakjes had gedaan (een met praline pasta en een lepeltje mokka smaakstof en de ander met een lepel lemouncourt en citroen smaakstof) proefte ze er helemaal niets meer van en vond ze het zelfs lekker!
Misschien kan je ook wel een smaakje vinden waardoor je de botercreme lekker vind?! :)
Ik vind afsmeren met botercreme echt ideaal!

12 Laatst bewerkt door Sonj@ (08-01-2010 20:22)

Ook hier een 'anti-dijkjes' persoon! Ik vind het gewoon niet lekker als het uit de koeling komt: zo'n 'boterbonk'... Je foto's laten een goed alternatief zien, ga ik zeker eens proberen! Afsmeren doe ik wel met 1:1 botercreme, maar dan is het maar een dun laagje.

Ook hier een keer mmf zelfgemaakt! En dat brokkelen herken ik ook!! Ik heb het uiteindelijke gemengd met normale fondant (3 delen normaal, 1 deel mmf) om het fatsoenlijk te kunnen verwerken. De smaak werd wel heel lekker gevonden!

Mooi strakke taart!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

13

Heb vanavond een stukje ervan op. Wat is dat mierzoet zeg, dat MMF. Voor het onderste randje had ik het gemengd met Regalice fondant, urgh :nooo

Volgende keer weer marsepijn.

Is het heel erg als ik beken dat ik toch liever een moorkop eet :O?

Maar het is zoooooooo leuk om te doen!

Ik herken het helemaal hoor, iedereen vindt mijn taarten heerlijk, maar inderdaad ik heb zelf ook liever een moorkop oid :)

Ik vind het een erg mooie taart en erg strak. Vraag me alleen af hoe je die ring zo mooi uit het biscuit hebt gekregen. En wat doe je met de rest?

15

Wat een duidelijke uitleg zo, de foto is erg leuk gemaakt ! en je taart is hartstikke strak toch, mooi !!

Groetjes, Conny

Hee mooie taart geworden hoor.
Hier ook iemand die helemaal niet houd van boter!!!!!!
Maaaaaar ik maak nu merinque botercreme en die lust ik dan weer wel.
Laatste lichting heb ik 250 gram eiwit 500 suiker en 500 roomboter gedaan met eenbeetje vanille erdoor!!!!!!!!!! Lekker! moet je echt een keer proberen, smeert ook nog eens prima af!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

17

Ik ben ook niet dol op boter, maar ik maak altijd botercreme met net wat meer suiker dan boter. Ik vind trouwens niet dat botercreme naar boter smaakt...

happiness is a piece of cake!

18

ziet er goed uit !

Groetjes Serife..

19

Iris Zijlstra schreef:

Ik herken het helemaal hoor, iedereen vindt mijn taarten heerlijk, maar inderdaad ik heb zelf ook liever een moorkop oid :)

Ik vind het een erg mooie taart en erg strak. Vraag me alleen af hoe je die ring zo mooi uit het biscuit hebt gekregen. En wat doe je met de rest?

Gewoon op de gok gesneden uit een plak biscuit.

De rest heb ik voor een gedeelte aan de hond gevoerd, zelf een klein stukje geprobeerd en de rest weggegooid :O

20

super bedacht ,en mooi gemaakt.
   groetjes Carla

21

Duidelijke foto's! ik gebruik weleens witte chocopasta van de AH, vind ik lekkerder als botercreme.

Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things....

22

Erg leuk en mooi strak!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

23

Een hele mooie taart en strak!