Onderwerp: Beginnersvragen mbt ganache, botercreme en spuitzak :)
Dag dag,
Ik ben pas beginnen met bakken, ik heb met kerst een kenwood mixer gekregen. Cupcakes enzo gemaakt en gevuld met kersenvulling en toef van opgeklopte ganache. Dat ging allemaal prima. Maar nu was mijn vraag, doen jullie er klop klop doorheen of blijft hij van zichzelf stijf genoeg? Ik heb er nu klop klop door gedaan maar hij was nogal hard, maar wel erg lekker!!
Botercreme vind ik niet zo lekker, ik vind hem zo boterig!! Is dat met de botermix uit de webshop ook?? Ik wil graag iets hebben voor dijkjes, maar ook voor eventueel een toef op de cupcakes??
Ik heb vandaag voor het eerst meringue-botercreme gemaakt en alles gedaan zoals het hoort. Nu heb ik op het laatst voor de smaak rum smaakstof bij gedaan en nu is hij echt vies!! Jullie nog ideetjes om hem lekker te krijgen??
Nog even een ander vraagje, waar krijg je een fijne spuitzak die de dikte van de botercreme wel aankan?? Ik had nu eentje van le chef van de blokker, en direct een gat erin .
Hmm en dan ik zit in een huurhuis en heb van dat verschrikkelijk roestvrij staal met structuur aanrecht.. waar kan ik dan het beste op uitrollen? Zal een placemat ook helpen, of plakt die dan gigantisch hard?
Alvast bedankt!!
Shirley