1 Laatst bewerkt door joyce0606 (07-01-2010 18:40)

Onderwerp: nieuw hier, nu nog klantjes!!

Hallo ik ben vrij nieuw hier.

ik heb net even een website gemaakt! willen jullie em even bekijken en misschien even een berichtje achter laten, en feedback is altijd handig!! :)  thnx

www.photojoyce.nl

joyce

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

2

Re: nieuw hier, nu nog klantjes!!

Hallo Joyce,

je website ziet er hartstikke leuk uit hoor. Maar lijkt het je niet een beetje snel om nu al op zoek te gaan naar "klanten"? Ik zie nog maar twee taarten op je site staan. Het lijkt me handig om eerst een flink aantal verschillende taarten te maken en die lekker uit te delen aan familie en vrienden. Je zal zien dat er dan vanzelf mensen zijn die je vragen om een taart voor hen te maken. De meesten op dit forum zijn al jaren bezig voordat ze voor anderen durfden te gaan bakken. Geef het de tijd...

lekker blijven oefenen.....

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

Joyce, je staat in de verkeerde rubriek. Je website showen en/of feedback vragen daarvoor kan in de rubriek www

[move]---> www

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

je site ziet er mooi uit,
maar zoals miranda ook al zei, ga eerst gewoon lekker voor vrienden en familie bakken (die vertellen het echt wel door ;))
ik zie ook op je site staan dat je afsmeerd met slagroom? dat zou k niet meer doen. probeer het maar eens met botercreme (1 deel suiker op 1 deel roomboter)
je zult zien dat dit veel lekkerder en mooier werkt. meer daarover staat geloof ik bij de faq...

succes met je taarten!

groetjes Nina

6

Hai,

Je site ziet er erg mooi uit!
Ik zag nog wel een paar taalfoutjes. Hieronder zie je welke ik tegenkwam:
- snuffel even lekker rond op MIJN website
- voor vragen, opmerkingen en/of suggesties kunt U me altijd mailen:
of - voor vragen, opmerkingen en/of suggesties kunt U altijd mailen naar:

Groetjes, en veel taartbakplezier!

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

7

Thanks!!!

ik ga er aan werken!! ik ben al aardig aan het rondbabbelen met familie en alles in de buurt!!

8

Ik heb nog een opmerking; bij de prijzen staat dat je uit een taart van 25cm 12 punten kunt halen of zelfs nog minder als je een grote eter bent.
Mijn ervaring met deze maat taart is dat er gemakkelijk 16 (soms zelfs 18) stukjes taart uit gaan. Taarten met marsepein/fondant zijn erg machtig dus een klein stukje taart is genoeg!

Groetjes Laura!

Ook nog even een andere tip.
Ik zou verschillende maten taarten op je site zetten. En uit een taart van 25 cm doorsnede haal je maar 12 stukken zeg je. Ik haal er zeker 15 stukken uit. Anders heb je wel hele grote en machtige stukken.
En oefenen oefenen oefenen. En maak eventueel dummie's zodat je wat meer taarten op je site kunt zetten.
En je moet gedult hebben. De meeste zijn al jaren bezig voordat ze echt bestellingen gaan maken.

10

Ik ben ook nog niet heel lang bezig maar ik maak ook alles op bestelling, ik meld er wel bij dat ik nog een beginner ben, maar niemand vind dat erg. Je website ziet er goed uit! Veel promoten dan komen de klanten vanzelf wel, dat is bij mij ook ik moet soms zelfs mensen doorsturen naar een collega bakster.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

11

dank je wel sandravos, ik begon de moed al een klein beetje op te geven, na alle reacties dat ik eerst nog een paar jaar moet bakken :) binnekort komen er weer kansen om te bakken gelukkig, nu is iedereen nog een beetje klaar met zoetigheid na al die dagen!!

12

Bij de een gaat het wat sneller dan de ander, dat ligt ook aan mond tot mond reclame etc. Bij ons in het dorp wordt nou eenmaal veel geroddeld enzo dus met die mond tot mond reclame zit het wel goed haha!

Ik bak en decoreer sinds september (toen alleen voor familie en vrienden) bak voor onbekenden sinds november en ik heb nu in de eerste week van januari 5 opdrachten..

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

13

Even buiten het feit dat ik het jammer vind dat je na 2 taarten al op zoek bent naar 'klanten' (vind het zo zonde van de hobby, alsof taarten maken vooral bedoeld is om te verdienen :S), vooral wat over je site. Is wel heel persoonlijke mening hoor!! Bedoeld als de feedback waar je om vroeg ;)

Hij oogt qua layout professioneel, maar wel een beetje 'leeg'. Het doet mij niet aan Taarten denken. Het zal waarschijnlijk een template zijn want ik heb hem vaker gezien, maar kun je niet ipv het gebakje linksboven, een gedecoreerde taart neerzetten? Ook wat meer tekst op de welkompagina nodigt meer uit tot verder kijken. Enne.. de kleur vind ik dus veel te zakelijk... ;)

Voor zover mijn feedback :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Moet wat Marianne betreft wel even in het gelijk stellen en excuses als mijn bericht zo klantgericht overkomt.

Het moet allemaal wel leuk blijven en ik ben vooral blij dat ik op het moment zoveel opdrachten heb, mensen weten me nu vanzelf te vinden en dat vind ik vooral een eer!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Voor mij zou een reden om klanten te willen ook zijn dat ik niet altijd taarten voor mezelf wil bakken. En omdat ik een studentje ben het dure materiaal ook lastig kan betalen. Maar ik zeg er dan wel eerlijk bij dat ik er pas een paar heb gemaakt hahaha! En het zou dan inderdaad voorlopig blijven bij naaste familie, mensen die ik vaak zie...

16

Marianne schreef:

Even buiten het feit dat ik het jammer vind dat je na 2 taarten al op zoek bent naar 'klanten' (vind het zo zonde van de hobby, alsof taarten maken vooral bedoeld is om te verdienen :S), vooral wat over je site. Is wel heel persoonlijke mening hoor!! Bedoeld als de feedback waar je om vroeg ;)

Hij oogt qua layout professioneel, maar wel een beetje 'leeg'. Het doet mij niet aan Taarten denken. Het zal waarschijnlijk een template zijn want ik heb hem vaker gezien, maar kun je niet ipv het gebakje linksboven, een gedecoreerde taart neerzetten? Ook wat meer tekst op de welkompagina nodigt meer uit tot verder kijken. Enne.. de kleur vind ik dus veel te zakelijk... ;)

Voor zover mijn feedback :)

hai thanks voor de feedback! het is niet zo zeer dat ik volle bak geld wilt verdienen hoor! want voor familie en vrienden doe ik het gewoon tegen de kostprijs, aangezien het geld ook niet op mijn rug groeit is dat niet meer dan normaal neem ik aan!

me website is inderdaad nog leeg, ik heb hem dan ook gister even in 10 minuten in elkaar geflanst, om dus een beetje reacties te krijgen over hoe het wat, ik heb in ieder geval al heel wat tips gekregen over bepaalde zaken. en aanpassen is zo gebeurd daar gaat het niet om want dat is bijna mijn dagelijkse werk.

zoals aan de naam van mijn website te zien is het ook niet speciaal voor mijn taarten gemaakt, (photojoyce) ik heb namelijk een fotostudio, en zoals gezegt heb ik dit gedaan om reacties uit te lokken, waar ik op moet letten en niet, en wat zo ongeveer de mening is hier op het forum.

groet joyce

17

Nog even voor iedereen die mij adviseert om bij familie te blijven.
buiten dat ik het op dit forum heb gezet om feedback te krijgen (ik verwacht niet dat ik via die forum opdrachten krijg aangezien er heel wat mensen hier zelf bakken)

ik heb mijn website alleen verstuurd naar familie, anders krijg je weer dat gezeik met, 'heb je fotos' etc. is het dus wel handig als ik ze een link kan sturen, hoppa! alle informatie op een rij.

Mijn familie bestaat uit 38 ooms en tantes die allemaal gemmiddeld 3 kinderen hebben, waarvan een aantal nichtjes en neefjes zelf al weer kinderen hebben.

mijn schoonfamilie bestaat uit 22 "ooms en tantes" die ook allemaal gemiddeld 3 kinderen hebben.

Als ik voor iedereen zomaar een taart zou bakken, loop ik daar op leeg!!

dus familie....ZAT....ik zou onzettend moe worden als ik die allemaal 1 voor 1 een foto moet gaan sturen, en alles moet uitleggen.

misschien ben ik dan niet helemaal duidelijk geweest waar ik vandaan kom, maar dat is mijn hele insteek!

18

ik denk dat ze niet zo zeer bedoelen dat je ze voor familie gratis moet weg geven maar je familie die kan ook gewoon kant zijn en betalen het is niet zo erg als het voor de familie niet perfect is dat is mijn  ervaring je moet immers nog veel leren en dan kun je met de opdrachten die je van familie krijgt mooi oeffen als hun te vreden zijn spreek het van zelf rond doe bij voorbeeld bij elke taart een aantal visitekaartjes die ze dan ook weer door kunne geven

ga eerst veel techniekken probeeren en mischien zelf wel workshops volgen zo dat je ervaring krijgt dan kun je ook goed oeffen

wat ook wel wil helpen is eens een taartje bv op de sport veringen van je kinderen gratis neer zetten met een hoop kaartje er bij je zult zien dat je met een gratis taartje een aantal opdrachten binne sleept

succes geef het de tijd en wil niet te snel dan komt het vast goed

19

Hoi hoi,
Ik heb even gekeken op je website en wat me het meeste opvalt is dat er heel veel spelfouten op staan....
Misschien toch handig om nog even na te (laten) kijken...

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

Ik weet niet of ik verkeerd kijk maar ik zie maar twee foto's, misschien kun je er wat meer op plaatsen?

En inderdaad, best wel wat spelfoutjes. Ik kan het wel voor je nakijken, is een goede oefening voor school :P ! Ik doe een opleiding managementassistente en daar staat je spelling centraal haha.