1

Onderwerp: Iemand een tip?

Vandaag mijn eerste taart gebakken met het biscuit-2 recept van de site. Netjes de eieren voorverwarmd in heet water, suiker zout en de eieren gemixt tot het lichtgele 'lobbige slagroom' was, daarna de gezeefde bloem er met een spatel door heen gedaan... Zou een groot succes moeten zijn zou je denken, maar mijn kapsel is niet hoger geworden dan 3 cm!!! Iemand een tip?

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

Re: Iemand een tip?

Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Te lang gespatelt met de bloem.
De oven te heet.
Beslag te warm. (eieren + suiker moeten ongeveer 37 gr zijn voor het opslaan)
Te weinig beslag in de vorm.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

yep what he said.....

Kan ook aan de eieren liggen.. te oud... of nog te koud.

4

hoe lang zou je de eieren in warm/heet water moeten leggen voor juiste temp?
althans, neem aan dat jullie er niet constant met een thermometer bij zitten toch?
mijn bisquit willen ook maar moeilijk rijzen...
vandaar de vraag

en welke temp kun je je oven het beste zetten
lees op forum mensen die 180 doen, maar ook 160....

ik gebruik altijd per halve liter bakblik inhoud mix van 1 ei.

alvast bedankt!

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

Ik heb woensdag voor het eerst ook een biscuitcake gemaakt en dat ging meteen goed:
Voordat ik begon heb ik de eieren in een bak met heet water gelegt (heet water uit de kraan). Toen ben ik de rest van de dingen gaan doen die ik alvast kon doen.

Ik heb de biscuitcake in de oven gedaan en ben begonnen op 140 graden (10 minuten), toen op 160 graden (10 minuten) en de rest van de tijd op 180 graden.

6

Mijn eieren staan standaard niet in de koelkast, dat is helemaal niet nodig. Ik leg ze dan dus ook niet in warm water.
Heb je wel lang genoeg gemixt? Echt tien minuten aanhouden hoor. Als je verder de oventemperatuur langzaam opvoert dan zou het eigenlijk goed moeten gaan.

7 Laatst bewerkt door Sofia (08-01-2010 17:00)

Zet je de bakvorm wel op een ovenROOSTER ? Niet op een bakplaat zetten, dat scheelt enorm!

8

heb mijn eieren in de kelderkast staan (bovenin), maar de keuken en ook de kast zijn altijd goed koud.
en ik mix altijd 10min (heb nu gelukkig een mixer, dus geen lamme arm meer door de handmixer ;))

ik ga het opvoeren van de temp in de oven eens proberen dit weekend
moet ik alleen nog even bedenken wat ik als bekleding ga doen, want marsepein is op ;)
bedankt voor jullie tips

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

Bedankt voor de tips!
Ga het zo nog maar een keer proberen!

10

Met alle tips in mijn achterhoofd weer een nieuwe poging in de oven staan! Oven iets minder warm en nu