1

Onderwerp: bekleden eerste keer waarmee makkelijkst.

Hallo, ik wil mijn eerste taart maken mijn dochter word 1 jaar. De figuurtje maken lukt wel, maar bekleden lijkt me moeilijk.
Nu mijn vraag fondant word dat helemaal hard als je je figuurtje gemaakt heb?
Wat bekleed het makkelijkste marsepein of fondant?
Ze is op dinsdag jarig, kan ik het figuurtje van bv marsepein zondag dan maken?
Kwam uit de how to's niet uit welk materiaal er gebruikt werd. Wil om te beginnen ales kant en klaar bestellen hier.
Alvast bedankt.

2

Re: bekleden eerste keer waarmee makkelijkst.

Voor een boetseerde figuur kan je vandag al beginnen als je wil.  Ik zou eerder gaan voor fondant voor et boetseeren maar dat is gewoon wat ik et makkelijkst vind anderen vinden marsepein juist weer makkelijker. 
De meningen over wat et makkelijkst is om mee te bekleden zijn erg verdeeld.  Zelf vind ik ze allebei even goed te doen.. alleen ik vind marsepein lekkerder. 
Ik zie ook dat je nog moet bestellen... Ik ben bang omdat de webshop nu iets langere verzend tijden heeft dat je niet alles optijd binnen krijg.  Maar als je even hier op de forum zoek kan je kijken als er een echte winkel bij jou in de buurt is.

3

sorry boetseren bedoel je toch de laag om de taart he niet het figuurtje? lees hier wel even ze is de 26e jarig wilde misschien dan de zat de 23e beginnen. Kan ik een zolang kun je de taart toch ook bewaren eigelijk. Ze zeiden hier 3 dgn van te voren bakken en lucht dicht koelen, maar dat gaat niet lukke. wilde zondag of ma bakken maar figuurtje zat maken dan is het kwestie van taart bekleden en inrichten zeg maar.

4

Nee, de laag om de taart is bekleden, de figuurtjes is boetseren. Die figuurtjes kun je dus wel al van te voren maken, dat bekleden zou ik uiterlijk de dag ervoor doen; als je het nog eerder doet kun je je taart beter invriezen, want zaterdag bakken, dinsdag eten vind ik wel lang hoor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door RedRose18 (08-01-2010 15:21)

boetseren bedoeld ze het figuurtje mee. dat kun je aantal dagen van tevoren wel doen.
daarna goed luchtdicht bewaren.
verder begrijp ik niet goed wat je bedoeld.
wil je 3 dagen van te voren het bisquit bakken? of ook al vullen en afsmeren?
ik was gisteren jarig. mijn planning was als volgt: di bisquit gebakken, wo het bisquit gevuld en afgesmeerd en do bekleed en gedecoreerd.
vullen en decoreren kan ook op dezelfde dag (ik had alleen te weinig tijd om het allemaal tegelijk te doen)

... had reactie niet gezien, vandaar dubbel...

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

6

noel schreef:

sorry boetseren bedoel je toch de laag om de taart he niet het figuurtje? lees hier wel even ze is de 26e jarig wilde misschien dan de zat de 23e beginnen. Kan ik een zolang kun je de taart toch ook bewaren eigelijk. Ze zeiden hier 3 dgn van te voren bakken en lucht dicht koelen, maar dat gaat niet lukke. wilde zondag of ma bakken maar figuurtje zat maken dan is het kwestie van taart bekleden en inrichten zeg maar.

Ohhhhh ik dacht dat je komend dinsdag bedoelde ;) oops my bad..

En net als wat de anderen zei een dag van tevoren bakken is al meer als voldoende..
Als je de figuurtjes klaar heb zou ik zelf maandag morgen of zondag avond bakken maandag middag/avond vullen/bekleden.. en figuurtjes erop gooien.

7

Ja dat gaat wel lukken dan. Bedankt. Ik zal hier op de site navragen of ik de spullen uiterlijk 22 januari gelverd krijg of dat gaat lukken. Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet of de fondant hard word, maar ik ga daar toch voor denk ik.
Ik lijk wel heel dom allemaal hier, maar zal eens kijken voor workshops hier in de buurt kom van tilburg. Ben ervaren genoeg met taarten bakken maar dat decoreren met marsepein zoals jullie hier doen moet ik nog even uitvogelen zou het wel graag leren. Mocht alles lukken plaats ik zeker een foto hier.

8

wanneer je tylose toevoegt aan fondant wordt het harder
en kun je er beter mee boetseren
(volgens de mensen op het forum, zelf nog niet geprobeert)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

Ohhhhh je kom uit tilburg... ik woon er voor de helft ook ;) 
Maar eh workshops bij chocolate-dreams.. chocoholic hier op et forum ;)

10

ok canadesje gaat ik eens kijken lijkt me wel een keer leuk. Bedankt