Onderwerp: Graag advies/commentaar op mijn MJAM-TAART klok uitvoering.
Het heeft even een weekje geduurt maar mijn uitvoering van de MJAM-TAART oud&nieuw klok staat online hoor.
Hier dus mijn kleine foto
En als je hem in het groot wilt zien dan hier de link naar de grote foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L3KU4UCN-D.jpg
De taart is bekleed met zwart marsepein (uit denemarken 75% amandel en daardoor is hij nooit echt zwart te krijgen.Ik heb gehoord van een deense bakker dat amandellen niet te kleuren zijn.Het is de poedersuiker in het marsepein wat je kleur kan geven.Omdat er veel % amandelen in dit marsepein zit krijg je hem dus nooit egaal zwart)
Cijfers en letters van geel marsepein met de uitstekers van FMM gemaakt.
Wat een ...... werk is dat zeg.
Siliconen mat,marsepein uitrollen,huishoudfolie eroverheen en dan uitdrukken.En dan de hele siliconen mat de vriezer in voor ongeveer een uurtje.
Dan uit de vriezer om goud te schilderen.
Dan weer een uurtje in de vriezer.
Marsepein ondooit heel erg snel dus na 4 a 5 cijfers/letters de mat weer terug de vriezer in om weer een half uur te vriezen en dan op naar de volgende 4 a 5.
Tijd rovend klusje dus.
Denk dat ik volgende keer maar fondant ga proberen voor de versieringen of marsepein verstevigen met een toevoeging.
Je ziet op de foto ook 3 grijze strepen op de taart... dat waren sterretjes om aan te steken.
De vulling was:
onderste laag champagnecreme(volgens recept elders op deze site)
middenlaag aardbeienjam
Bovenste laag HEEEEL dun laagje champagnecreme.
De taart is erg goed bevallen door de familie.
Champagnecreme was ondanks de slagroom niet machtig en juist lekker fris(ik had er ook mega verse citroenen voor gebruikt dus je proefde meer citroen dan champagne)
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie commentaar en tips.
Groetjes Edwin.Lelystad