1

Onderwerp: afsmeren met slagroom kan, met zwitserse room dan ook???

Hoi,
Ik heb laatste geprobeert af te smeren met slagroom nav het programma op tv. Het was geen probleem. Maar kan je dan ook afsmeren met zwitserse room (gele room met slagroom??) Ik doe dat namelijk als vulling in de taart, dus lijkt het me ook lekker om ermee af te smeren.
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2

Re: afsmeren met slagroom kan, met zwitserse room dan ook???

ja hoor, dat moet dan ook kunnen. Maar doe je daar dan nog marsepein/fondant overheen? Dat kan dan wel gaan smelten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Re: afsmeren met slagroom kan, met zwitserse room dan ook???

anne-taarten schreef:

Hoi,
Ik heb laatste geprobeert af te smeren met slagroom nav het programma op tv. Het was geen probleem. Maar kan je dan ook afsmeren met zwitserse room (gele room met slagroom??) Ik doe dat namelijk als vulling in de taart, dus lijkt het me ook lekker om ermee af te smeren.
Groetjes Anne

Voordat er onduidelijkheden ontstaan.... heb je daarna marsepein of fondant gebruikt? Is namelijk nogal een verschil als je met slagroom afsmeert... en.... heb je de taart vrij snel na het maken opgegeten? Of heeft hij misschien nog een dagje gestaan?
wil het binnenkort ook eens uitproberen, zowel met fondant als marsepein en foto's maken van de verschillende stadia... ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs