1

Onderwerp: rare rand biscuit

Ik heb deze taart net gebakken. Van de mix van de webshop, bakpan ingevet met bakspray.

Verder net zoals altijd 40 min op 160 graden, met een prikkertje geprikt of ie gaar was, daarna nog 5 min erbij, toen was ie gaar.

Van binnen is de taart perfect, maar dit heb ik nu al een keer of 10 en de rand lijkt steeds groter te worden.

Ik heb de taart gestort op een rooster, dus dit is de onderkant eigenlijk... de mooie bovenkant dus :(

om de rand zit een soort luchtbel, waardoor een hele rand valse ruimte ontstaat...
zodra ik af ga smeren komen die velletjes biscuit los, waardoor de zijkant niet meer mooi strak is...

wie weet waar dit door komt?

http://i26.photobucket.com/albums/c132/jufmirandaatje/fotoforum/help1.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c132/jufmirandaatje/fotoforum/help2.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c132/jufmirandaatje/fotoforum/help3.jpg

2

Re: rare rand biscuit

Ja, dat heb ik ook wel eens. Volgens mij ligt het aan de bakspray. Nu bestrooi ik mijn vormen nog even met bloem na de bakspray en ik heb het niet meer gehad...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

ik hoop eigenlijk niet dat het de bakspray is, want die vind ik zo gemakkelijk :)

even zien wat de ervaringen van anderen zijn....

moet morgen nog 3 vierkante taarten bakken, dus kan ik 3 verschillende dingen proberen om te zien waar het aan ligt....

4

Ik herken het probleem en gebruik ook bakspray.
De volgende keer ga ik toch maar met wat bloem bestrooien. Hopelijk is dan het probleem opgelost.

5

Kijk hier maar even.

Volg je hart...want dat klopt!

6

Et ligt idd echt aan de bakspray... ik gebruik em ook altijd.. en blijf et gebruiken.. alleen nu na et sprayen pak ik een stukje keukenrol om de bakspray mooi te verdelen works like a charm ;)

7

Het zijn luchtbellen. Het kan komen doordat je teveel bakspray gebruikt. Een dun laagje is echt voldoende en het is belangrijk dat je de gesprayde vorm even laat rusten. Ik spray hem altijd in voordat ik ga mixen. Of net als canadesje even keukenpapier erlangs, dan haal je ook het overtollige weg.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Het komt door de bakspray wat ook echt helpt is niet schudden voor het gebruik want dan spuit je alleen maar lucht.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

Ik had het ook met de bakspray! Alle tips geprobeerd, maar ik ben er dus mee gestopt! :S

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

10

Kan de bakspray zijn want dit is meer water dan vet.
Ik smeer mijn taartpannen altijd met geklaarde boter en ik heb het nog nooit gehad.
Het kan ook te luchtig beslag of een verkeerde baktemperatuur zijn.
Dit probleem heb je eigenlijk alleen met dunne plakken voor een koninginnerol.
En deze worden op papier gebakken zonder boter o.i.d. op een temperatuur van 240 gr.
Soms helpt het om de boven kant nat te spuiten met de plantenspuit voor het bakken.

Als je zondigt zondig dan lekker

11

Ik had de vraag ook al willen stellen haha,  ik heb het ook sinds kort...en bedenk me inderdaad dat het is sinds ik spray gebruik! Raadsel opgelost!! En ik maar flink sprayen haha

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

12

Ik verhoog het met bakpapier en voor eronder knip ik ook een rondje en vet dit een beetje in. Ik vindt dat echt heel goed werken, heb zelf nog niet met bakspray gewerkt. En denk dat dit heel goed werkt..

Groetjes Serife..

13

Ik heb het ook met bakspray, denk dat het inderdaad daaraan ligt..

Even kijken hoe ik het ga oplossen, ga wel even verschillende tips van hier proberen!!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

14

ik smeer mijn bakblik altijd in met roomboter en dan een beetje paneermeel.
en dan als beslag in bakblik zit even aanstampen op aanrecht, gaat tot nu toe altijd goed. wel goed de paneermeel uit je bakblik schudden, zodat het maar een heel dun laagje is.

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

15

Ik had het ook met de bakspray. Ook wat ge-experimenteerd en nu spray ik in voor het mixen, en ik spray tegenwoordig buiten! Kan ik de pan iets verder weg houden (en heb ik geen vette waas door de keuken!) en dan ook nog eens navegen met een stukje keukenrol.... Het is volgens mij bijna makkelijker om "simpel" in te gaan vetten, hahahha!

Groetjes, marieke

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."