1 Laatst bewerkt door mariska75 (08-01-2010 08:04)

Onderwerp: monchou

Hallo allemaal,
Allereerst allemaal de beste wensen!!
Ik heb even een vraagje: Ik wil graag monchou als vuling, maar ik wil de taart niet in de koeling zetten. Kan ik ook een botercreme maken met mochou (of roomkaas)? Want bij de aldi staat de roomkaas niet in de koeling, dus die kan buiten de koelkast. Maar met gewone monchou moet slagroom, en die kan niet buiten de koeling....
Heeft iemand al eens ooit een botermonchoucreme gemaakt? Anders ga ik het gewon proberen, hihi!!!

Bedankt alvast, groetjes Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

2

Re: monchou

Ik heb wel eens de helft van de boter in botercreme (met mix van de webshop) vervangen door roomkaas. Heerlijk!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3 Laatst bewerkt door Gerda (08-01-2010 10:21)

en toch zou ik het durven om de taart dan buiten de koeling te houden.
Je hebt immers ook houdbare melk maar die moet ook in de koeling zodra die is aangebroken.
Staat er niet ergens op het pakje roomkaas dat het onder een bepaalde temperatuur bewaart moet worden zodra het is aangebroken?

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

De roomkaas van de aldi moet je ook na et open maken in de koelkast zetten.. staat op de verpakking.
Ik heb ook net als glamour de helft van de boter vervangen door roomkaas met botercreme mix en et is idd heerlijk.. maar ik zou et echt nooit buiten de koeling bewaren voor een langere tijd.

5 Laatst bewerkt door mariska75 (08-01-2010 18:25)

hallo allemaal,
bedankt vor jullie antwoorden. Ja,inderdaad, ik had de goedkopere versie van de AH, en daar staat op gekoeld bewaren. Ik durfde het ook niet aan, en in de koeling is geen optie, hij is 3 lagen hoog. Ik heb hem nu gevuld met jam en botercreme, chocoladebotercreme met kersen, en stroopwafelcreme, met stukjes. Afgesmeerd met botercreme.
Maar toch wil ik een keer jullie tip proberen, op een cc-tje, of zo.
Nogmaals bedankt!!!

Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

6

kan je 'm niet in de schuur zetten of zo? Koud genoeg!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.