1

Onderwerp: blanda stroomt over

help de blanda's stromen over. Ik heb er nu twee in de oven staan en de stromen helemaal over. is dit erg of zit de vorm gewoon te vol?

Groetjes Babs

2

Re: blanda stroomt over

Ja, dan zit je vorm gewoon te vol..

3

oja hoe weet ik eigenlijk of hij gaar is. de vorige keer had ik mijn taart er te vroeg uitgehaald

Groetjes Babs

4

Prikken met een sate prikker en dan kijke of je prikker schoon blijft. Is hij niet helemaal droog nog even in de oven laten staan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

volgens mij is het gelukt. Ik kreeg hem alleen slacht uit zijn vorm.
bedankt voor de tips

Groetjes Babs

6

Heb je de hoeveelheid van het schema gebruikt? Dat is dus teveel. Ik gebruik 225 gr mix en bij mij gaat dat goed.
Soms gaat het inderdaad een beetje moeilijk uit de vorm. Beetje drukken en knijpen dan lukt het wel.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

nog een vraagje.
Nu zou de taart voor vanavond zijn maar dat gaat niet door (altijd fijn als je taart net in de oven staat). Je kan de bescuit toch in de vriezer doen.
Maar blijft hij dan wel echt lekker?

Groetjes Babs

8

ik had veel meer maar ik had wel twee blanda's. een grote en een kleintje. Ik zal de volgende keer wat minder maken

Groetjes Babs

9

Vul ze altijd tot ongeveer 2,5cm onder de rand.

Biscuits in de vriezer gaat prima, vind ze er zelfs een beetje lekkerder door worden als ze eerst ingevroren zijn geweest.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

10

voor de grote blanda gebruik ik 200 gram mix en 3 eieren. komt ie precies tot het randje.
en goed insprayen met bakspray.

11

thanks voor de tips meiden.
Hij gaat zo de vriezer in.
chantal die verhouding zal ik de volgende keer proberen

Groetjes Babs

12

voor de wilton mini-ball pan zeggen ze (bij wilton dus) dat je m in moet vetten en dan bloem erin, dan 'rondschudden' zodat het goed overal komt en dan de overtollige bloem eruit kloppen. Werkt bij die mini's sowieso
misschien ook een tip voor de blanda's?

13

Gonnytje schreef:

voor de wilton mini-ball pan zeggen ze (bij wilton dus) dat je m in moet vetten en dan bloem erin, dan 'rondschudden' zodat het goed overal komt en dan de overtollige bloem eruit kloppen. Werkt bij die mini's sowieso
misschien ook een tip voor de blanda's?

dit heb ik ook pas geprobeerd en de bollen kwamen er prima uit