1

Onderwerp: M'n eerste cupcakes

Vandaag mijn spulletjes gescoord bij Roosbanket.

Ik ben meteen de cakejes gaan bakken met de mix die ik daar kocht. Ze zijn mooi b ruin, maar hebben een vrij harde korst. Hoort dit? Dit is misschien makkelijk om te decoreren. De cakjes zijn zelf ook namelijk vrij stevig.

Nu heb ik vlindertjes uitgestoken, uit fondant. Dit heb ik gemixt met roze kleurstof en tylose. Ze liggen tussen een papiertje, kan ik dit gewoon laten liggen tot morgen, of moet het in de koelkast?

Ik heb de cupcakes vrijdagochtend nodig, wanneer kan ik dan het beste alles erop doen? MOrgenavond, of kan dat nu eigenlijk al?

En waar bewaar ik de cupcakes in?

Een luchtdichte doos, of een gewoon bakje?

Bedankt voor de tips!

2

Re: M'n eerste cupcakes

De cc`s  zijn bij mij ook altijd wat hard aan de bovenkant. Dat verdwijnt wel wat als ze wat langer staan. Maar misschien heb je ze wel wat te lang gebakken kan ook nog, ze hoeven nl niet echt bruin te zijn als wel goudbruin.

De vlindertjes heb je hoop ik tussen vetvrij papier gelegd en geen gewoon papier want daar blijven ze aan plakken.
Ze kunnen rustig een dag liggen, dan worden ze mooi stevig. Hoe langer hoe mooier. Absoluut niet in de koelkast! :nooo

Je kan de cc`s nu al wel bekleden hoor, ze kunnen wel staan tot vrijdagochtend. Ze blijven lekker!
Je kan de cc`s het beste in een kartonnen doosje bewaren, kan het vocht wat eventueel vrij komt, verdampen en wegtrekken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

uhm.. nee geen vetvrij papier.. Ik heb gewoon papier gebruikt. Niet over nagedacht.
En vooralsnog blijven ze niet plakken..
Welk papier kun je dan wel gebruiken?

4

Bakpapier kan je goed gebruiken.

Hier ook wat hardere bovenkant van de cc, maar wel erg lekker, ik noem het lekker krokant ;) maar te is niet lekker.

Wel leuk met vlinders! Maak je er een foto van?

Groetjes, Linda

Ja natuurlijk maak ik foto's :)

Ben benieuwd, ga eens kijken of het allemaal gaat lukken..

Groetjes!!!