1

Onderwerp: De goede kleuren krijgen

Hallo!

Ik heb nu een aantal taartjes gemaakt maar blijf moeite hebben met het kleuren van de marcepein/fondant.
Ik kleur de witte/blanke marcepein en fondant met de wilton kleurgel.

Dan heb ik in mn hoofd een leuke kleur, maare pakt altijd anders uit.
Nooit zoals ik hem zou willen.

Hoe doen jullie dat? Tips?

Groeten

2

Re: De goede kleuren krijgen

Heheh.... euh.... kleur erdoor, kijken of ik het vind kloppen, dan heel hard nadenken wat er niet aan klopt en dat er bij doen, weer mengen, kijken, nadenken, opnieuw wat bij doen, en dat doe ik dan zo'n 3 keer, en dan ben ik het zat en dan vind ik de kleur ineens wel goed genoeg :P

Maar goed... daar heb je natuurlijk niks aan :+ Maar je bent iig niet de enige

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

3

Tja op een gegeven moment leer je je kleurtjes kennen. San weet je welke kleur je uit welk potje kan verwachten ;)
En Leaf green bijv. wordt echt nooit heel donker groen. Dan kan je dus kiezen om genoegen te nemen met fris bladgroen of je moet een nieuw potje kleurstof kopen. Je kan hooguit de kleur iets lichter of donkerder maken maar heel veel wijkt het niet af.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik probeer meestal een dag van te voren te kleuren, goed verpakken in plastic en donker wegleggen. Dan is de kleur beter doorgetrokken en dieper.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Ik doe het zoals Millewijn: kleuren met de kleur die je denkt dat goed is, en dan wat meer of een beetje van dit en een beetje van dat tot je de kleur hebt die je wilt. Maar 't Is ook wat Ottolien zegt: op een gegeven moment weet je welke kleuren wat doen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag