1

Onderwerp: Marsepein en Mona pudding

Hallo
Ik wil deze week mijn eerst boltaartje gaan maken maar nu zit ik het meeste in over het bewaren van de taart haha.

Ik wil er een vulling in doen (ik heb gelezen over de Mona-pudding, en dat dat ook als vulling kan) en ik wil de taart bekleden met marsepein.

Hoe moet ik de taart dan bewaren? Koelkast? Koel plekje?...

En misschien nog tips waar ik rekening mee moet houden met een boltaart maken?

Re: Marsepein en Mona pudding

mona-pudding moet toch in de koelkast? Dan moet de taart dus ook in de koelkast.

Ten zij jouw koele plekje de temperatuur van de koelkast heeft kan het ook op een koel plekje

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Dus de marsepein kan ook gewoon in de koelkast?

4

melaniepelanie schreef:

Dus de marsepein kan ook gewoon in de koelkast?

ja hoor, als het om de taart zit is het bewaren van marsepein geen probleem. Marsepein die je nog moet verwerken op een taart gewoon luchtdicht buiten de koelkast bewaren!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de marsepein plakkerig kan worden door de condens als hij uit de koelkast op kamertemperatuur komt. Komt door verschil van kou naar warmte. Iets eerder uit de koelkast (dat redt dat monatoetje wel hoor) geeft je taart dan de tijd om op te drogen.

Dit is trouwens de reden waarom ik bij koelkastvullingen liever rolfondant gebruik, die droogt toch wel eerder op dan marsepein, is mijn ervaring.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag