1

Onderwerp: wel of geen suiker in de slagroom (met klop-fix)

Hallo...

Normaal, als ik gewoon slagroom klop, doe ik er altijd een beetje suiker doorheen om het wat zoeter te maken. Nu weet ik niet of ik er suiker doorheen moet doen voor een vulling van een taart.

Tevens vraag ik me af hoeveel zakjes klopfix (a 8 gr) ik door een pakje slagroom (a 200 gr) moet doen?
En hoeveel vulling ik nodig heb voor een taart van 20 cm doorsnee, dus hoeveel pakjes slagroom heb ik nodig?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, dan kan ik eindelijk aan de slag!!!

Alvast bedankt

2

Re: wel of geen suiker in de slagroom (met klop-fix)

Ik zou wel gewoon suiker door de slagroom doen anders vind ik hem niet lekker. Op een pakje slagroom gaat 1 zakje klopfix. Is voldoende voor een taart.
voor een 20 cm taartje heb je aan 1 pakje ruim voldoende! Ik houd altijd over, en het ligt eraan hoeveel lagen je ermee wil vullen. Voor 1 laag dus voldoende.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Voor een taart van 20cm heb je aan 200ml slagroom genoeg.
Ik voeg altijd suiker toe dat maakt de slagroom stevig.
Klopfix is niet nodig als je het op de manier doet zoals patessier:

Slagroom kloppen totdat het lobbig is en dan pas suiker toevoegen daarna stijf slaan totdat je pieken hebt.

Wanneer je een taart met slagroom zou willen invriezen dan doe je er tijdens het kloppen wat gelatine door dan blijft de slagroom na het ontdooien goed!!

Groetjes Willy

4

Ik doe 6 gram klopfix erin bij 200ml en qua smaak proef je het niet vind ik.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

5

Voor 250 ml slagroom gebruik ik 1 zakje (8 gr) klopfix. En suiker erdoor. Zonder suiker vind ik de slagroom niet lekker

6

Dames, Ik lees ook even lekker mee...

Het is toch zo dat ze ook een smaakje bij kan doen of niet? Patidess aardbei etc...

Dan hoeft ze toch geen suiker bij te doen toch?

7

Umran schreef:

Dames, Ik lees ook even lekker mee...

Het is toch zo dat ze ook een smaakje bij kan doen of niet? Patidess aardbei etc...

Dan hoeft ze toch geen suiker bij te doen toch?

Dat kan er zeker bij en dan zou ik er ook geen suiker bij doen!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

vengerovje schreef:

Voor een taart van 20cm heb je aan 200ml slagroom genoeg.
Ik voeg altijd suiker toe dat maakt de slagroom stevig.
Klopfix is niet nodig als je het op de manier doet zoals patessier:

Slagroom kloppen totdat het lobbig is en dan pas suiker toevoegen daarna stijf slaan totdat je pieken hebt.

Wanneer je een taart met slagroom zou willen invriezen dan doe je er tijdens het kloppen wat gelatine door dan blijft de slagroom na het ontdooien goed!!

De suiker moet je zo snel mogelijk toevoegen omdat dit op moet lossen en dan pas stevigheid geeft aan de slagroom. (1 liter slagroom en 150 gr suiker)
Het beste gaat dit met suiker middelfijn deze kan je in pakken van 750 gr bij de super kopen.
Als je de slagroom rustig opslaat met de KA in de 2 de versnelling dan hoeft er geen klopfix bij. Door het gebruik van klopfix krijg je bij het eten van de slagroom een beetje een droge mond. De klopfix heeft namelijk meer bindkracht dan er vocht in de slagroom zit .
Gelatine kan je niet toevoegen tijdens het kloppen van slagroom gelatine geleert onder de 21 gr en slagroom is kouder. Dit veroorzaakt klontjes gelatine in de slagroom.
Gelatine kan je alleen door lobbige slagroom mengen en de gelatine moet dan ongeveer 70 gr zijn.

Als je zondigt zondig dan lekker

9

Ik zelf doe bij de slagroom geen suiker maar vanillesuiker; is ook lekker!

10

Sofia schreef:

Hallo....

Hoeveel vanillesuiker doe je dan bij een 200 g slagroom?

11

lang delftje schreef:

Als je de slagroom rustig opslaat met de KA in de 2 de versnelling dan hoeft er geen klopfix bij. Door het gebruik van klopfix krijg je bij het eten van de slagroom een beetje een droge mond. De klopfix heeft namelijk meer bindkracht dan er vocht in de slagroom zit.

Maar blijft de slagroom dan ook stijf? Ik wist niet dat dit door de manier van kloppen ook kan? Want slagroom met klopfix smaakt idd droger.

12

Nicole80 schreef:
Sofia schreef:

Hallo....

Hoeveel vanillesuiker doe je dan bij een 200 g slagroom?

Gewoon zo'n zakje doe ik altijd 7 of 8 gram geloof ik.

Het ligt aan de vulling maar een heel klein snufje kaneel erdoor is ook erg lekker.(doe ik ook altijd voor appeltaart en warme chocomel)

13

1 zakje vanillesuiker per 200 ml slagroom. Is precies zoet genoeg i.c.m. alle andere (zoete) vullingen.

En ikzelf gebruik wel klopfix door de slagroom (voor de zekerheid). 1 zakje klopfix per 200 ml/250 ml slagroom.

Succes met het maken van de taart!

14 Laatst bewerkt door AnjaS (07-01-2010 15:27)

Ik heb laatst een taart gemaakt met aangevette slagroom.
Nog een paar stukken ingevroren en een week later opgesmuld. De taart in de koelkast laten ontdooien. De taart was heerlijk en de slagroom was nog prachtig stijf.

15

Esther68 schreef:
lang delftje schreef:

Als je de slagroom rustig opslaat met de KA in de 2 de versnelling dan hoeft er geen klopfix bij. Door het gebruik van klopfix krijg je bij het eten van de slagroom een beetje een droge mond. De klopfix heeft namelijk meer bindkracht dan er vocht in de slagroom zit.

Maar blijft de slagroom dan ook stijf? Ik wist niet dat dit door de manier van kloppen ook kan? Want slagroom met klopfix smaakt idd droger.

Als je de slagroom rustig opslaat blijft deze stijf.
Als je het  te snel doet onstaan er vetbolletjes en dan loopt er vocht uit en wordt de stand minder.

Als je zondigt zondig dan lekker

16

Gewoon lekker voor de aangevette slagroom gaan. Die is heerlijk met een beetje vanillesuiker. En geen gedoe met klopfix en zo klaar!

Je kunt er ook mooie stevige toeven van spuiten voor een slagroomtaartje