1

Onderwerp: Moscovisch Biscuitmix

Hallo...

Gisteren heb ik Moscovisch biscuitmix gekocht. Dit wil ik gaan gebruiken voor het maken van een taart, MIJN EERSTE TAART!!

Nu heb ik een springvorm van 20 cm doorsnee thuis liggen die ik graag wil gebruiken, maar ik heb geen idee hoeveel gram ik van die mix moet gebruiken.
Op de zak staat het volgende: 400 gram moscovisch biscuitmix, 4 eieren en een half kopje water. Dit lijkt me veel te veel voor een springvorm van 20 cm.

Kan iemand mij helpen??

2

Re: Moscovisch Biscuitmix

zie rubriek tabellen links daar vindt je een lijst met hoeveelheden voor verschillende maten bakblikken

Groetjes Marjon

3

Marjonz schreef:

zie rubriek tabellen links daar vindt je een lijst met hoeveelheden voor verschillende maten bakblikken

Ja dat had ik al gezien, maar daar gebruiken ze 3 eieren op 200 gram mix, terwijl mijn mix aangeeft 4 eieren op 400 gram mix.
Dat zou betekenen dat ik 2 eieren nodig heb op 200 gram mix, volgens het etiket.

Wat kan ik nu het beste doen???

4

ik kan je hierin niet helpen gewoon maar uitproberen een eitje meer  maakt volgens mij niet zoveel uit.
uit voorzorg zou ik de vorm wel verhogen met een rand bakpapier

Groetjes Marjon

5

Ik gebruik meestal 300 gram en 3 eieren.. en dan verhoog ik de bakvorm met bakpapier :)