1

Onderwerp: Advies: naturelbiscuit met chocolade/aardbeivulling?

Ik heb een opdracht voor een naturelbiscuit. Ze wil graag iets met aardbeien en chocolade, zou dat met naturelbiscuit lekker zijn? Ik ben zo'n combinatie meer gewend met chocoladebiscuit.

Iemand een geweldig idee voor een goede combinatie met de smaken van aardbeien en chocolade in dit geval?

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

2

Re: Advies: naturelbiscuit met chocolade/aardbeivulling?

Ik denk dat het wel lekker is met naturelbiscuit omdat het met chocoladecake misschien  wel wat zwaar en te veel zou worden? En naturelbiscuit met wat aardbeien geeft toch wel een frisse toets en met chocolade is dat dan weer lekker zoet dus dat is dan wel een goede combinatie, niet? Met andere woorden; ik vind het een goede combinatie.

3 Laatst bewerkt door Mama's nieuwe hobby (06-01-2010 11:41)

Hoi, toevallig heb ik deze combi met oud en nieuw gemaakt.
Ik heb een gewone biscuit gebakken.
Deze eerst 1 laag gevuld met swiss merengue botercreme, hier heb ik een reep gesmolten chocolade doorheen geroerd. Heel lekker. Alleen je moet niet te bittere chocolade nemen anders overheerst dit.
Vervolgens 1 laag gemaakt met aardbeienmousse .
Normale slagroom gemaakt en hierdoorheen diepvries aardbeien(ah) heen geroerd. De diepvries aarbeien heb ik eerst even laten liggen in een vergiet en toen gepureerd en dit door de slagroom heen gedaan, Dit vondt iedereen heerlijk.
Vervolgens de taart afgesmeerd met de gewone vanille swiss merengue botercreme.
Je moet wel de taart 1 uur van tevoren eruit halen, anders is de botercreme te hard in verhouding met de slagroommousse.
Hopenlijk heb je hier iets aan.

Groetjes van Nicole!!

ik heb al een paar keer een gewoon naturel biscuit gevuld met aardbeienjam of taartvulling en chocolademousse.
Is lekker hoor!

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Dank voor de reacties! Dan moet het vast lukken :)

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

6

Ik combineer chocovulling altijd met kersenjam of kersenvlaaivulling. Vind ik zelf lekkerder dan met aardbeien.
Vanille of chocobiscuit kan gewoon allebei.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties