1

Onderwerp: beginnersvraagje over bakken

hallo allemaal,

ik ben zeer enthousiast over deze site en wil er ook mee gaan experimenteren, maar nu heb ik toch nog wat vraagjes, heb al heel veel opgezocht en gelezen,

Welk recept gebruik ik om de taart te maken, bloem, eieren geloof ik?

En wanneer gebruik je nou marsepein en wanneer gebruik je nou fondant? Kun je fondant opeten daarna, dat wordt hard, zoiets had ik gelezen.

heb ook een leuke taart gezien met zo'n strik er bovenop, maar maak je die nou van fondant of van marsepein?

en snap niet zo goed wat icing is? hoe maak je letters, met zo'n mal?

en wil graag wat materialen gaan aanschaffen uit de webshop, wat is zeker handig om aan te schaffen voor een beginner?

bedankt alvast voor de informatie! Groetjes miranda

2

Re: beginnersvraagje over bakken

Welkom op het forum :)

Als je links in het hoofdmenu bij de  FAQ kijkt, vind je al heel veel vragen beantwoord, bijvoorbeeld die over wanneer je marsepein of fondant gebruikt en wat icing is.

Bij Recepten staan recepten voor het bakken.

Als je met de zoekfunctie zoekt op beginner in dan alleen de rubriek Taartdecoratie algemeen selecteert, vind je topics met adviezen om te beginnen.

Ik verplaats je topic trouwens naar Taartdecoratie algemeen, aangezien alleen je eerste vraag betrekking heeft op Bakken & vullen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: beginnersvraagje over bakken

Hoi,

Ik denk dat je deze site maar goed moet doorlezen, daar staat heel wat info op van jouw vragen.
Fondant en marsepein kun je allebei eten. Fondant smaakt meer naar suiker, marsepein smaakt naar amandelen.
Een strik maak je als je tylose vermengt met marsepein of fondant.
Je kapsel kun je het beste maken van moscovisch beslag, omdat erg luchtig is.
Als je hier links op de site kijkt, kom je heel wat antwoorden tegen.