1

Onderwerp: durf het bijna niet te vragen (lactose intolerantie)

zoals de titel al zegt ...............durf het bijna niet te vragen

maar is fondant echt geschikt voor mensen die lactose intolerant zijn ?
(heb het wel een paar keer gelezen maar deze berichten waren al erg oud vandaar dat ik het nog eens vraag )

ter info :
mijn zoontje heeft gister bloed af gestaan voor 30 testen maar er is een grote kans dat hij lactose intolerant is . over 2 weken is hij jarig en hij moet natuurlijk wel een mega leuke taart voor zijn eerst verjaardag !

andere tips zijn meeeer dan welkom !

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt !

2

Re: durf het bijna niet te vragen (lactose intolerantie)

Inhoudelijk heb ik geen antwoord voor je, maar ik heb wel even het onderwerp van je vraag in de titel gezet. Zo heb je grotere kans dat mensen die er ervaring mee hebben, je topic ook open klikken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Als ik jou was zou ik contact opnemen met de webshop of waar je de fondant heb gekocht.  Hun moeten et wel weten ;)

4

Regalice kun je gebruiken, maar in Pettinice (Bakels) zit magere melkpoeder.
Op de site van de "hebshop" staat overigens bij de producten een lijst van de ingredi

Bij het Suikeratelier (Beek) verkopen ze M&B fondant in diverse kleuren maar inmiddels ook gewoon wit.  Ik heb dit een paar keer gebruikt voor een opdrachttaart en geen klacht gehoord!  Het Suikeratelier heeft verzekerd dat er geen lactose in zit en op de ingredientenlijst staat ook niets genoemd van lactose of melkpoeder. Vergeleken met Bakels fondant vind ik het iets lastiger verwerken omdat het zachter is dan ik gewend ben. Succes ermee !

6

dank jullie wel alvast , ben me druk aan het inlezen nog steeds :D

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt !

7

Nog even voor de duidelijkheid. Lactose zit niet alleen in melk. Dus het beste kun je het even navragen.
Maar nou is het bij lactose intolerant wel zo dat je kleine beetjes lactose mag. Het is een stapje minder erg dan een allergie (waar je accuut en direkt last krijgt). Ik ben zelf ook al jaren lactose intolerant, maar kan zelf heel goed inschatten wanneer ik wel iets kan hebben. Ik gebruik overigens altijd MMF en heb nergens last van. Hier zit ook geen lactose in.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.