1 Laatst bewerkt door rietje puk (05-01-2010 13:52)

Onderwerp: problemen met snelheid nieuwe kitchenaid?

Vol trots pakte ik met kerst mijn nieuwe Kitchenaid uit die al heel lang op mijn verlanglijstje stond. We besloten hem uit te proberen voor het maken van het deeg voor een kerstbrood. In de handleiding staat dat je voor gistdeeg niet hoger mag gebruiken dan de 2e snelheid. Bij snelheid 1 bleef hij stil staan en bij snelheid 2 ging hij zo langzaam dat het echt een hele tijd duurde voordat de meeste klonten verdwenen waren terwijl het meestal met mijn handmixer met kneedhaken zo gebeurd is. Nu heb ik hem nog een keer aangezet zonder iets erin. Op stand 1 beweegt hij nu heel langzaam. In stand 2 net zo langzaam als in stand 1 en dan opeens heel snel in stand 4. (3 is er niet).
Hebben jullie dit ook of is er iets mis?

2

Re: problemen met snelheid nieuwe kitchenaid?

Ik heb er geen brood in gemaakt, en ik heb een kennie, maar het toerental ligt wel lager dan je gewone handmixer. Een kennie is 400 wat uit mn hoofd, kitchenaid ook niet zo hoog.

Ik had er oliebollenmix ingedaan en die had op 8 gezet (2-4-6-8-10-12) en ging prima.

Groetjes, Linda

Ik heb er nog geen brooddeeg mee gekneed, maar als ie leeg is of er zit taartmix in, dan loopt de snelheid bij mij gewoon op.
Alleen op stand 8 hoor je dat het toerental wat langzamer en dan weer wat sneller gaat, maar op stand 10 is dat ook weer niet, dat gaat gewoon keihard, maar wel stabiel.
Vreemd.

If live gives you lemons, make lemonade!

Je bent niet de enige en ik wens je sterkte met de garantie.

http://www.consumeraffairs.com/homeowne … ixers.html

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net met de klantenservice van KitchenAid gesproken en de mixer blijkt toch niet goed te zijn. Net de bon ingevuld om hem op te laten halen door de internetwinkel waar ik hem gekocht heb. Geen leuke verhalen over olie lekkende Kitchenaids. Hoop maar dat dat alleen voorkomt bij de kitchies in de US en dat ik de mijne weer snel terug heb...

Dit komt eigenlijk allen voor bij machines die lang stilstaan na een keer gebruiken.
Het vet wat in de versnellingsbak zet scheid de olie af en daardoor krijg je lekkage.
Dit vet/olie is niet giftig.
Als je de KA regelmatig gebruikt heb je daar geen last van.
Dit probleem doet zich ook voor bij de grotere hobarts.

Als je zondigt zondig dan lekker