1

Onderwerp: Zwart geeft af?

Hoi

onze bruidstaart had een zwarte rand. De marsepein zelf was wit, maar de patissier had de rand zwart gemaakt, vermoedelijk met zwarte kleurstof en alcohol. M'n schoonmoeder heeft erge last gehad van zwarte aanslag op haar gebit.

Ik wil nu voor de verjaardag van mijn overleden schoonvader een taart maken met zwart, maar ik ben bang dat ze dan bij voorbaat al niet eet.

Wie heeft er ervaring met zwarte marsepein? Geeft zwarte marsepein ook zo af of is het echt gekomen omdat het met alcohol op de taart geverfd is toen?

Ik hoop een verklaring te vinden en ook een soort "garantie" richting m'n schoonmoeder zodat die zich ook weer aan de zwarte taart zal wagen ;)

Groetjes,
Kim

2

Re: Zwart geeft af?

ik denk dat het door het verven met alcohol komt, al heb ik daar geen ervaring mee.

Ik gebruikte wel vaker al zwarte marsepein en heb daar nog nooit mee gemerkt dat het afgaf...

3

Hoe kom je aan die zwarte kleurstof?
Mijn nichtje wil een taart in hard roze met zwarte sterren.

Kan iemand mij dit vertellen?

4

ik heb ook nog niet gemerkt dat zwarte marsepein afgeeft

5

Samantha schreef:

Hoe kom je aan die zwarte kleurstof?
Mijn nichtje wil een taart in hard roze met zwarte sterren.

Kan iemand mij dit vertellen?

gewoon in de webshop natuurlijk :D

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=289

6

Nou, de zwarte marsepein geeft wel af als je hem bijvoorbeeld doorkneed. Maar niet blijvend, dus dat zal op je tanden ook niet het geval zijn, toch?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Nou fondant geeft wel af met zwarte kleurstof, dus ik zou het risico niet nemen.
Maar een zwarte ster kan ze toch gewoon omheen eten.

8

ik heb van de week een zwarte taart afgeleverd, en de mensen voor wie de taart was, hebben me een zwarte tongen en tanden foto gestuurd van de kids die de taart gegeten hadden ( maar die vonden het natuurlijk fantastisch )

Lekker feestelijk rond.....

9

Ok, dan maak ik voor de zekerheid maar geen zwarte taart.

Wil m'n schoonmoeder tenslotte wel te vriend houden ;) (Niet dat ze er boos om wordt hoor, maar het is een taartje om te gedenken en dan moet ze wel mee kunnen eten)

Dank jullie wel voor de reacties!

Groetjes,
Kim

10

joyce1982 schreef:

ik heb van de week een zwarte taart afgeleverd, en de mensen voor wie de taart was, hebben me een zwarte tongen en tanden foto gestuurd van de kids die de taart gegeten hadden ( maar die vonden het natuurlijk fantastisch )

Daar staat zwart inderdaad bekend om ;) Verstandige keus dus om geen zwart te doen als je rekening wilt houden met je schoonmoeder :D Heel diep donkerbruin van chocoladefondant is trouwens ook heel mooi, en daar heb je dit effect niet mee...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Blauw is ook leuk ;) Gezien de inhoud van mijn kleinzoons luier heb je van blauwe kleurstof vooral de volgende dag plezier :lol:

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties