1 Laatst bewerkt door Soof (30-12-2009 12:57)

Onderwerp: zelfs molds maken

De producten om zelf molds te maken; silicone plastique / seal-dit  e.d.  hiervoor zijn in us te koop, ze verzenden wel naar nederland, maar ik koop liever in Nederland. Weet iemand een verkoopadres in nederland ? Lieve mensen van de leukstetaartenwebshop, kunnen jullie dit niet in het assortiment opnemen ?????
Lijkt me zo leuk ( en stukkie goedkoper dan molds kopen ) om het zelf te maken.
Is er hier iemand die het wel eens gedaan heeft, ik zou er graag voorbeelden van willen zien van echte gebruikers.

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: zelfs molds maken

Vorig jaar op een beurs in Amerika heb ik dit gezien toen deed ik nog niet zoveel met het taarten maken dus niet meegenomen maar 22 januari ga ik weer die kant op dus als ze er weer staan ga ik het toch eens meenemen.

3

ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat pipoos zoiets had.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Soof schreef:

Lieve mensen van de leukstetaartenwebshop, kunnen jullie dit niet in het assortiment opnemen ?????

de lieve mensen van de webshop lezen hier nauwelijks mee. Wel kun je altijd suggesties naar ze mailen, even via knopje contact op hun pagina het formulier invullen met je idee ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Volgens mij heeft pipoos wel spatelrubber en dergelijke maar is toch ander materiaal. Volgens mij moet het daar ook wel mee lukken. Maar dat wat ik gezien heb is net zo blauw als de molds die je nu ook kan kopen.

6 Laatst bewerkt door y3n-tl (01-01-2010 22:28)

Ik vond deze webpagina http://www.labstuff.nl/contents/nl/d98.html
Het is een webpagina voor zeep maar volgens mij kan het wel.

In het midden van de pagina staat het, een engels product en een nederlands product!

Succes ermee!

Be not nobody! Be yourself!

7

De vraag is alleen of dat een food-safe product is?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ja dat weet ik niet! Hihi, sorry

Be not nobody! Be yourself!

9

Ik heb gehoord dat je dit ook kan doen met 'gewone' gips malletjes..

10 Laatst bewerkt door Karin09 (04-01-2010 11:36)

en deze dan?

http://bakingdreamcakes.hyves.nl/forum/ … ke_a_mold/

bakingdreams............weet ff je nick hier niet meer, maar ik hoop dat je het goed vind dat ik deze link hier neer zet?

11

deboor schreef:

maar dan blijft er toch altijd een beetje gips aan je fondant plakken als je ze gebruikt? of smeer je de gips dan eerst weer ergens mee in?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Mirjam5 schreef:
deboor schreef:

maar dan blijft er toch altijd een beetje gips aan je fondant plakken als je ze gebruikt? of smeer je de gips dan eerst weer ergens mee in?

volgens mij bedoelt ze met gipsmalletjes , malletjes voor gips , die zijn dus van rubber oid en niet van gips ;)

13

Karin09 schreef:

bakingdreams............weet ff je nick hier niet meer, maar ik hoop dat je het goed vind dat ik deze link hier neer zet?

Vast wel, maar als je geen hyves hebt kun je het niet zien aangezien je toegevoegd oid moet zijn (ben geen hyver, dus weet niet echt hoe dat werkt...)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal gipsmallen eens van dichtbij gaan bekijken maar voorzover ik weet zijn dat van die slappe dingen ?
Ik heb het nog aan de webshop gevraagd of die amerikaanse produkten in het assortiment komen, maar helaas, dit is het antwoord:  Op dit moment nemen wij dit soort artikelen nog niet in ons assortiment op. Wellicht dat dit in de toekomst wel gaat gebeuren, maar dat is nog niet zeker. "Dat is nou jammer, maar begrijp het wel, ze kunnen niet alles hebben.

Neem je dromen mee de dag in..

15

Marianne schreef:
Karin09 schreef:

Vast wel, maar als je geen hyves hebt kun je het niet zien aangezien je toegevoegd oid moet zijn (ben geen hyver, dus weet niet echt hoe dat werkt...)

Heb het ook gezien idd...........maar hij staat ook hier:
http://cakecentral.com/modules.php?name … pid=175853