1

Onderwerp: bewaren

Even een vraagje over het bewaren van een gepuzzeld plaatje. Ik loop eigenlijk elke keer aan tegen het feit dat mijn plaatjes niet in een doosje passen. En doe het plaatje dan in kleine delen in verschillende doosjes. Nu lees ik dat jullie het plaatje in een insteek hoesje stoppen en daarna in de vriezer leggen. Maar moet dat dan niet luchtdicht verpakt worden??? En hoe doen jullie dat dan?

Gr Mandy

2

Re: bewaren

Puzzelplaatjes invriezen is helemaal niet nodig. Gewoon afdekken met wat folie, desnoods even op een deksel of kartonnetje leggen en folie eroverheen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

maar kan ik het dan een paar dagen bewaren?

4

Jahoor, geen punt. Marsepein is niet ineens bederfelijk als je er mee hebt gepuzzeld :)

5

Maar ook als je het niet helemaal luchtdicht hebt verpakt?? Want ongebruikt heb ik het wel in helemaal luchtdicht verpakt?
Goh en ik elke keer zo moeilijk doen!!

6

Als je je afbeelding goed afdekt met folie is het toch ook verpakt? Het is inderdaad vaak veel minder ingewikkeld dan je denkt ;)

7

Dat is waar! Goh een fijn vooruitzicht kan ik van de week al lekker gaan puzzelen en hoef ik niet zo moeilijk te doen om een passend bakje te vinden! Met folie bedoel je neem ik aan huishoudfolie of aluminiumfolie??

8

Huishoudfolie :) Ik leg er dan eentje wat strakker overheen, pas op voor kreukels ;), en die duw ik naast het plaatje goed aan. Vervolgens leg ik een stuk folie er nogmaals losser overheen.

Veel puzzelplezier ;)

9

Dank je wel!!

10

Ja, zo doe ik het ook. Ik leg de tekening op een kartonnetje met daaroverheen folie. Als ik klaar ben, of niet, dek ik het puzzelplaatje af met folie. Niet in de vriezer.