1

Onderwerp: Waar moet een lekkere bruidstaart aan voldoen?

Heb vanmiddag een oproep geplaatst over wie er een bruidstaart voor ons wil maken. Maar ben wel erg benieuwd waar een bruidtaart een moet voldoen?
- Zijn er bepaalde tradities voor een bruidtaart?
- Zijn er bepaalde standaard smaken voor een bruidtaart?
- Ik trouw midden in de zomer, wat kan er dan beter wel en beter niet in een bruidtaart zitten?

Hoor graag jullie sugesties.

Groetjes,
Rene

2

Re: Waar moet een lekkere bruidstaart aan voldoen?

Vragen horen niet in de Show-rubrieken; die zijn om te showen....

[MOVE] -->Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

een bruidstaart is heel persoonlijk en zou dus aan de wensen van het bruidspaar moeten voldoen.
Ook de smaak wordt meestal aan de wensen van het bruidspaar aangepast.
Voor bruidstaarten zou ik kiezen voor vullingen die buiten de koelkast houdbaar zijn omdat een bruidstaart toch meestal voor langere tijd in de feestzaal staat te pronken.
Overleg met degene die de opdracht krijgt over de wensen en mogelijkheden.

Kijk  voor wat inspiratie eens in de galerie bij bruidstaarten, er zijn er vast wel wat bij die jullie mooi vinden.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

moet??? Als je een "standaard taart" wilt moet je vooral bij de lokale bakker wat bestellen. Als je bij ons soort baksters iets besteld, kun je je fantasie de vrij loop laten, qua smaak en ook qua vormgeving. Dat is juist het leuke van dit soort taarten, je kunt het heel persoonlijk maken, zodat het juist een taart is waarbij het anders is dan standaard

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik ben het eens met Tirza!

Daarom houden velen van ons (ik bak zelf geen bruidstaarten op bestelling, maar dat terzijde, haha) een proeverij, waar de bruid en bruidegom vooraf kunnen vertellen wat ze zoal lekker

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!