1

Onderwerp: strak bekleden zonder kreukels

na een aantal taarten waarvan het de ene keer wel goed gaat en andere keer minder. vraag ik me af hoe jullie dat doen?
want soms lijkt het of ik gewoon marsepein of fondant over heb? en hoe krijg je het dan strak bekleed? het is vooral aan de zijkanten

2

Re: strak bekleden zonder kreukels

ik vond het in het begin ook moeilijk maar nu lukt het aardig...

van bovenaf beginnen met gladmaken met je handen of de smoother, en dan steeds verder naar beneden werken. De plooien steeds mooi losjes neerleggen en optillen en dan uiteindelijk zie je er niks meer van.

zie aan het einde van dit filmpje:

http://player.omroep.nl/?aflID=10264485

3

is er ook ergens een filmpje of how to van??

4

noura schreef:

is er ook ergens een filmpje of how to van??

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72960

Groet, Jolanda

5

wat ziet dat er makkelijk uit als je het zo bekijkt......
word voor mij nog veel oefenen voor dat zo makkelijk gaat denk ik...
heb straks 2 taarten voor een stapel dus ben benieuwd hoe het worden gaat

6

ik ben ook nog een beginner en de ene keer lukt het beter als de andere maar ik heb wel gemerkt dat als mijn marsepeinen lap die je over de taart legt erg kort is dat het moeilijker netjes te krijgen is dan als ie wat langer is. als het echt niet netjes is dan maak ik een sierrandje aan de onderkant

7

Toevallig had ik het er vanmiddag over. Ik denk dat de dikte van de lap marsepein er toe doet. Bij een dikkere lap zal je oneffenheden minder snel zien en wordt de taart dus strakker. Alleen vind ik de taart wel minder lekker als er zo'n dikke laag marsepein op zit.......

8

ik heb het vandaag met fondant gedaan en vorige keer was een ramp
maar nu ging het zo smooth..... jaaa ben er blij mee
het is een leuk stapeltje geworden, voor de verjaardag van mijn dochter. ze heeft geholpen versieren