1 Laatst bewerkt door elly (21-12-2009 21:19)

Onderwerp: problemen met botercreme webshop

ik bak al een tijdje en gebruik altijd de botercreme uit de webshop om af te smeren. nu krijg ik hem niet lekker cremig. het lijkt wel of hij schift, wie kent dit en weet de oplossing. ik krijg dus nu geen mooie strakke taart maar een ronde rand.
net of de taart ook uitzakt terwijl het kapsel (biscuit) mooi hoog en droog gebakken is.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2

Re: problemen met botercreme webshop

Heb je de botercreme wel goed gemaakt?  Dus uurtje laten staan en zo? 
Was jou boter mssn oud? 
Of heb jij mssn botercreme wat je over had in de koelkast bewaard? 

FF voor de laaste vraag (van mij ;) )  Ik heb et een keer gehad dat ik botercreme in de koelkast had en 2 dagen later werdt et ook niet meer zo mooi.

3

Ik merk wel dat het nu lastiger is om de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ligt inderdaad aan de temp.
had ik laatst ook last van
boter goed zacht laten worden in de magnetron doet wonderen ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Denk ook dat het aan de temperatuur ligt, ik had het ook, alleen was de boter bij mij weer te warm. Ik had trouwens wel bcmix van een anderen shop gebruikt en altijd als ik 'vreemd' ga word ik direct genadeloos afgestraft. :(

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

ik had het ook van die witte stukjes
maar nooit eerder met de mix gewerkt en dacht dat het hoorde

groetjes
dorinda

7

Goed blijven doorkloppen dan klop je er alles weer uit.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

8

ik heb het ook al heel lang, elke keer als ik bc maak...schiften....ik doe er extra poedersuiker door en mix nog even wat langer.
het kan denk ik niet aan de temperatuur liggen, want ik heb het al vanaf juni ofzo, dus ik heb elke temperatuur al gehad ;-)

9

zelfde probleem....heb de mix maar weggegooid....voortaan alleen maar nog merenguecreme (had toch al mijn voorkeur).

Groet Corinne

10

Wat heel goed helpt is je kom met boter er in 10 minuten in een bak heet water zetten, dat het ietsje gaat smelten tegen de kom aan. Dan in de hoogste stand mixen. Dit gaat ook goed met creme die al geschift is (of ingevroren is geweest).

Pas wel op als je de mixer aanzet, de gesmolten boter aan de rand laat de massa zo uit de kom glibberen... :)

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl