1

Onderwerp: Bakels fondant. Wie is er tevreden over?

Even een vraagje. Ik heb hier de laatste tijd veel verhalen gelezen over de 5 kg emmers fondant van Bakels dat deze heel slap en zacht is. Zelf heb ik het probleem met de 1kg verpakkingen,( hiervan zegt Bakels zelf dat er geen problemen mee zijn), maar er is bijna niet mee te werken. Nu vraag ik mij af, is het wellicht zo dat Bakels de receptuur van zijn fondant heeft veranderd? Zijn er personen die inmiddels al wel weer goede fondant in de 5 kg emmers hebben? Ik zit zelf nu namelijk in tweestrijd gewoon maar weer 1kg verpakkingen kopen, en mij kapot ergeren, of een 5 kg emmer als die al weer van betere kwaliteit is. Wie o wie heeft het verlossende antwoord.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

2

Re: Bakels fondant. Wie is er tevreden over?

Nou, dit had ik dus ook. Mijn kilo verpakking kon ik gewoon helemaal indrukken/doordrukken. Normaal is dat dus echt niet. Ik denk dat het gewoon hetzelfde is als met de vijf kilo verpakkingen.
Het gaat er bij mij namelijk niet in, dat ze in de 5kg emmers andere fondant doen dan in de kilo verpakkingen. Ik denk dus dat als de emmers weer goed zijn, dat de rest dan ook weer goed zal zijn.

3

Mijn laatste emmer van 5 kilo is van half december. Ik gebruik 'm alleen met tylose erdoor. Anders is er niet mee te werken. Emmer is bijna leeg, hoop dat hij nu weer steviger is. Ben benieuwd volgende bestelling komt er wel weer een emmer.

Tylose erdoor en dan is er wel mee te werken.

Greetz Keet

4

Ik heb inmiddels een nieuwe emmer fondant gekregen omdat ik een misproductie had en de nieuwe is inderdaad lekker stevig!

5

geen problemen mest bakel

Lekker feestelijk rond.....

6

Dames, allemaal hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ga denk ik in het nieuwe jaar het er ook maar op wagen en een emmer van 5 kg kopen, en dan maar hopen dat ie stevig is.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

7

Hoi Nikki, laat je het nog even weten als je hem hebt ontvangen? Ik zit ook in tweestrijd. Die van mij is nu op de helft dus binnenkort moet ik ook weer bestellen.

8

Ik heb ook de nieuwe emmer al gehaald en gebruikt....niks mis met de mijne hoor!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

9

Heb vandaag bij de tafel van 18 (omdat de webshop dicht is) een nieuwe emmer gekocht omdat ik al inmiddels 3 emmers heb staan met plakkerige fondant en deze is weer helemaal goed dus ik ben weer helemaal gelukkig!!

10

mijn 5kg is ook heel dun en plakkerig dacht dat het aan mijn lag.
gr. belinda

----------------------------------------------------------------------------
www.wheurope.hyves.nl

11

Ik had ook problemen met de 1 kg verpakking! Had nog een ander pak liggen ook van bakels en die had het niet. Was veel steviger en elastischer. Als ik de fondant van het "slechte" pak uitrolde en over de taart wilde leggen dan begon het te scheuren. Dus zeer duidelijk kwaliteitsverschil.

12

Ik ben over op MMF van de webshop, wat een fijn spul zeg..

Maar ik heb ook een nieuwe emmer van bakels en die werkt ook prima!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Het enige dat mij opviel aan Bakels fondant is dat ze een nieuwe afbeelding op de 5 kg emmer hebben (fondanttaart afgebeeld). Van de 4 emmers die ik had besteld ben ik nu met 2e bezig en geen problemen gehad. Mijn emmers zijn geproduceerd op 17 november 2009 en een jaar houdbaar (allang op tegen die tijd)

14

Ik heb een nieuwe emmer van 02-09-2009
Staat dat ook bekend als een probleem emmer?

15

Er was een productiefout van 7 oktober.Volgens mij stonden de batchnummers in het andere topic hierover

16

Oke bedankt. Ga even zoeken

17

Ik heb het idee dat mijn fondant toch anders is dan de oude emmers. Het scheurt verschrikkelijk snel.