1

Onderwerp: kleurtjes marsepein op voorraad?

Hallo,

Ben nog maar beginnend bakster maar ik vroeg me af hoe doen jullie dat met de kleuren marsepein,kleuren jullie het zelf of heb je altyd een voorraadje kleurtjes liggen?Wil namelijk weer gaan bestellen bij de webshop,maar zit te twijfelen als ik een setje kleurstof ga nemen of voorgemaakt(maar dat gaat alleen per kilo per kleur of proefpakketje)Als je poppetjes enzo gaat boetseren heb je volgens mij een redelijk collectie kleuren hebben?

Graag hoor ik van Jullie!

Gr Jolanda

2

Re: kleurtjes marsepein op voorraad?

Hai!

Ik kleur alles zelf dit omdat ik zeelandia marsepein gebruik, deze is qua smaak zo heerlijk en deze is eenvoudig zelf te kleuren. Ik gebruik kleurgels heb inderdaad een hele doos vol kleurtjes, je kan ook zelf mengen maar dat is niet aan mij besteed.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

3

Ik kleur ook alles zelf.. eens af en toe uit gemak dat ik rood of zwart voorgekleurd koop.
Standaard bij iedere bestelling die ik doe bestel ik wat kleurstofjes bij om alle kleuren te verzamelen.
En je hebt op een gegeven moment best wel een voorraadje met restjes van allerlei kleuren die je gebruikt bij de decoratie of boetseerels als je maar een beetje nodig hebt.

4 Laatst bewerkt door Poortje (01-01-2010 19:51)

Begin dan gewoon met een setje kleurgels.(bestaat uit 4 kleurtjes of meer)
je kunt ook door meer of minder eraan toe te voegen verschillende tinten maken.

Heb ik ook gedaan en dan elke keer als je wat besteld

5

Ik heb eigenlijk een beetje van allebei. Ik heb alle kleurgels van de Wilton om zelf te kleuren, maar heb de harde kleuren (rood, bordeaurood, donkerpaars, zwart, donkerblauw en donkergroen) voorgekleurd omdat ik het zelf heel moeilijk vind om deze zelf mooi te krijgen. Het leuke is dat je met deze harde kleuren en eigen kleuren weer een heleboel andere kleuren kan maken!!

6

okay bedankt,had al 2 kleurgels(voor de kerst rood en groen) maar ga zo'n kitje nemen met 8 stuks erin,alleen momenteel niet leverbaar:-(helaas....
Kan je ze ook ergens anders kopen dan in de webshop denk?

Gr jolanda

7

ik kleur alles zelf, en bij iedere besteling bestel ik nieuwe kleurstoffen..
ik zou zelf kleuren

Lekker feestelijk rond.....

8

ik heb 9 kleuren van wilton en ik heb 1x een setje voorgekleurd gekocht die ik alleen gebruik om te boetseren.. errug handig!

9

ik kleur ook zelf en ik heb de harde kleuren ( gel) rood blauw geel en groen en ook wit en zwart , voor bruin gebruik ik cacau ( gelezen hier op het forum)
je kan ook prima 2 kleuren mengen , ik bewaar altijd de kleine restjes gekleurde marsepein die ik over heb in huishoudfolie en goede plastic zak of doos

10

Wat voor marsepein gebruiken jullie dan om te kleuren. De funcakes marsepein blank?

11

ik heb van de webshop thuis. 7 kleuren in kiloverpakking. alleen heel af en toe kleur ik iets zelf, meer icing.

12

dus jullie raden aan om gewoon blanke masepein te kopen en die dan zelf te keluren met gelkleur

13

eldjabaar schreef:

dus jullie raden aan om gewoon blanke masepein te kopen en die dan zelf te keluren met gelkleur

:Y
Alleen hebben veel mensen moeite met het kleuren van (diep) rood (ikke dus niet ;) ) en met het kleuren van echt zwart (ikke ook :s ).
Ik heb dus wel altijd een beetje zwart fondant liggen voor als ik zwart nodig heb.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

@ Ottolien

Met welke kleurstof  en marsepein of fond. keur jij de rood goed?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

Ik lees hier over de kleurstoffen die jullie hebben/verzamelen, maar de kleurstoffen zijn toch maar beperkt houdbaar? Of "taarten" jullie zoveel dat alle kleurstoffen er binnen een jaar wel doorheen zijn?

Ik ben een beetje terughoudend om zoveel kleurtjes aan te schaffen. Zonde als het straks de prullenbak in kan omdat het over de datum is.

16

versierdetaart schreef:

Ik lees hier over de kleurstoffen die jullie hebben/verzamelen, maar de kleurstoffen zijn toch maar beperkt houdbaar? Of "taarten" jullie zoveel dat alle kleurstoffen er binnen een jaar wel doorheen zijn?

Ik ben een beetje terughoudend om zoveel kleurtjes aan te schaffen. Zonde als het straks de prullenbak in kan omdat het over de datum is.

Gewoon een nieuwe hobby erbij doen namelijk koekjes versieren haha:lol:. Heb de smaak flink te pakken en kleur de icing ook. Dus heel veel dingen om te kleuren marsepein, icing moet binnenkort voor de 1e keer kleurtjes bij vullen en ben nog maar vanaf november bezig met taarten maken.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

17

Patricia0255 schreef:

@ Ottolien

Met welke kleurstof  en marsepein of fond. keur jij de rood goed?

Een beetje laat, maar misschien nog op tijd ;)
Ik gebruik redred van Wilton. Ik krijg er echt een mooie kleur rood mee, zie deze taart mee. Voor deze kleur had ik wel veel nodig, maar voor deze viel het best mee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.